Berg op berg af

10 februari 2019 - Cotopaxi, Ecuador

De Cotapaxi is een relatief makkelijke berg om op te lopen. Met zijn 5.897 meter best hoog, maar wij als gewone huis-tuin en keuken wandelaar mogen tot aan de gletsjer lopen. Aangezien de aarde opwarmt en dus de gletsjer smelt mag  de gewone loper steeds hoger. (Elk nadeel heb z'n voordeel)

Onze gids Diana pikt ons bij het hotel op om 7.45 uur. 'S morgens heb je vaak het helderste weer, dus de meeste kans om de top te zien van de Cotapaxi.

We treffen het niet, het is bewolkt en regenachtig, maar in de bergen kan het weer snel omslaan, dus we gaan goed gemutst en gesjaalt op pad.

We rijden met een gammel busje naar het basisstation, waarvan we verder dienen te lopen. De regen en hagel snijden in ons gezicht, we zien niet veel maar lopen dapper door. Dit in een zeer laag tempo aangezien we op circa 5.000 meter hoogte zitten. We zijn blij met onze net aangeschafte schoenen. Goed profiel, waterdicht en lekker licht.

Uiteindelijk bereiken we op 5.100 meter de gletsjer. Het daar zijn geeft een goed gevoel, maar we zien barre weinig.

Trots dalen we in in vlot tempo af. We maken grote stappen en sprongen en zijn zo weer terug bij het basis station.

Terug hobbelend klaart het weer op en hebben we toch nog best wel een mooi uitzicht.

Aangekomen in het hotel, leggen we onze mutsen, handschoenen, sokken en schoenen te drogen bij de openhaard en stappen onder de warme douche.

Opgefrist en wel komen we beneden in een blauw uitgeslagen lobby.

Oeps. There is something teribble happend zegt Diana......

Onze wat voorheen schoenen en handschoenen waren hebben een nieuwe vorm aangenomen. Ze zijn gesmolten bij de openhaard. Shitter de shit.....Na eerst wat chemicaliën ingeademd te hebben, moeten we op zoek naar nieuwe stappers.

Aangezien Inge haar ene schoen maar half verbrand is en de andere toch nog iets van een zool heeft kan Inge deze na afkoelen nog prima aan. Jan leent schoenen van de hotel eigenaar, we rijden in een half uur op onze motor naar een stadje, regelen beide nieuwe schoenen en brengen vervolgens de geleenden weer terug. De reisverzekering zal weer blij met ons zijn.....

1. Selina:
    🙈🙈
  2. Henk Stevens:
    10 februari 2019
    Had mij ook kunnen overkomen.ha
  3. Max Kruize:
    10 februari 2019
    was het leuk. en heb je al weer goede spullen. ;)
  4. Inge:
    Hoi Max,
    Het was heel leuk, alleen met die schoenen wat minder natuurlijk.
    We hebben beide weer nieuwe schoenen, daar hebben we ook al weer veel mee gewandeld.
    Dank je voor je berichtje.
  5. Woudy:
    10 februari 2019
    Oeps. Gelukkig maar materie en dus vervangbaar. Zal wel lekker geroken hebben😉