Brandend zand

2 maart 2019 - Puerto Lopez, Ecuador

Om het luie lijf weer eens wat beweging te geven regelen we een surf lesje.

Hier aan de kust wordt aan golfsurfen gedaan. Op een bord staan en met de golf mee... ziet er best spectaculair uit.

We gaan ervan uit dat het wel niets zou worden. Oefenen oefenen, voor je het onder de knie krijgt.

David onze instructeur laat ons eerst wat oefeningen doen op het strand, al snel mogen we de zee in. Bij Jan gaat het als verwacht, maar bij Inge gaat het aardig goed. Leuk om te doen en de volgende dag de verwachte spierpijn. Je moet er wat voor over hebben...

Nu het weekend voorbij is, keert de relatieve rust terug in de kustplaatsjes.

We maken lange strandwandelingen en komen weinig mensen tegen, af en toe rijdt er een motor over het strand (ondenkbaar in Nederland) , of een trekker met Sil de strandjutter.

'S morgens vroeg bekijken we de drukte op het strand van de vissers die terugkeren van zee. Een leuk tafereel, het handelen, klaar maken  en transporteren van de vis.

Om op te frissen zwemmen we in zee, links en rechts duiken de pelikanen het water in om vissen te vangen. Ze komen behoorlijk dicht bij. Ook de fragatten vliegen om onze oren. Op de pier naar beneden kijkend zien we een aantal schildpadden zwemmen in het water.

Op onze 29' Trek fietsen, vertrekken we naar Los Frailes beach. Een mooie baai, waar we gaan snorkelen We zien wat koraal en vissen, niet spectaculair veel, maar de moeite waard.

We willen nog meer natuurschoon zien en gaan de rivier Ayampe aflopen. Deze staat bekend omdat er vele superkleine kolibries zijn....geen 1 gezien.ha ha, zal wel het seizoen niet zijn. We zien wel veel ijsvogels en de zwartkopwielewaal ook 2 mooie grote spechten met een rode kuif We lopen ter afkoeling, door de rivier terug. Onderweg komen we wat vissers tegen, die met een Werpnet vissen vangen en met een schepnet kreeften van de rivierwand proberen te schrapen. Je waant je in de middle of nowhere. En dan zie je deze onverwachte dingen.

Bij een strandtentje gieten we een coctailtje naar binnen, want het is "happy hour"

1. Zussie:
    2 maart 2019
    Ik wil nog steeds wel ruilen.....
  2. Netty en Bas Ploeg:
    2 maart 2019
    Prachtige reis met veel mooie foto’s
  3. Ageeth:
    3 maart 2019
    Ooh mooi man, het surfen vooral natuurlijk , heerlijk
  4. Woudy:
    3 maart 2019
    Wat een heerlijkheid lees ik. De rust. Je voelt em gewoon.
  5. Sabine:
    3 maart 2019
    Ziet er geweldig uit!! Veel plezier nog op jullie mooie reis 😊
  6. Rinus:
    5 maart 2019
    't gaat jullie goed, mooi hoor, wordt wat onrustig als ik dat allemaal zie, wat doe ik nog hier??
    Jullie hebben al veel meer gezien dan ik , beetje veel jaloers!! Geniet ze, carnaval groetjes, Rinus.