Galapagos V

15 maart 2019 - Puerto Baquerizo Moreno, Ecuador

Aangezien het op de wal behoorlijk aan de temperatuur is, besluiten we maar weer eens om de snorkels te gaan gebruiken. Het water is erg aangenaam. We laten onze t-shirt aan, om onze rug te beschermen tegen de zon.

(Beginnende snorkelaars zijn doorgaans te herkennen aan een verbrandde rug en de afdruk van een veel te stevig aangedrukt duikbril op het gezicht)

We zien wederom veel, waarvoor we gekomen zijn.
Inge ziet plots iets niet geheel Galapagos authentieks. Met een duik naar de bodem raapt ze het van de rotsbodem.
Het blijkt een waterdichthoesje te zijn, met daarin een mobiele telefoon.
Aan wal ff dat hoesje opengemaakt. Er zitten wat dollars in, plus een rijbewijs van Californische Steve. De telefoon is vergrendeld, maar het startscherm geeft een emailadres weer. 'S avonds legen we via email contact, en doen een voorstel om elkaar te ontmoeten, vrij snel krijgen we antwoord van een blije Steve.
We overhandigen de telefoon. Onder het genot van een Grande Pilsner, wisselen we wat reisverhalen uit en we worden uitgenodigd, om eens langs te komen in the USA.
Kan nog eens van pas komen....

We hebben als onderkomen nu een 'suite'
Een eigen keukentje, met eethoek en een woonkamer met zowaar lekker zittende stoelen.
Na weken continue op pad te moeten voor ontbijt of diner, is het ook wel even lekker, om zelf een eitje te bakken voor het ontbijt met een vers gezet bakkie pleur.
S avonds gaan we naar de markt voor wat verse groente en aardappels.
Lekker huiselijk zo.

Het zijn de kleine dingen die het doen.....

1. Zussie:
    15 maart 2019
    Klinkt weer als volop genieten!