Otavalo

20 januari 2019 - Otavalo, Ecuador

We zijn uit Mindo vertrokken naar het noorden, naar Otavalo.

Een plaats tussen drie vulkanen van: 4.263, 4.609 en 4.939 meter hoog. Erg mooi en je voelt je behoorlijk nietig, tussen deze giganten. Echter als we door de stad lopen is dat gevoel gelijk weg. Wat een inieminie mensjes hier. Best komisch om tussen deze mensen te lopen.

Hier loopt circa 40% van de mensen in traditionele kleding. Vrouwen in witte blouses, wollen rokken en vilten hoeden. De mannen hebben zowat allemaal een lange paardenstaart.

De markt in Otavalo is erg kleurrijk.

Veel wollen poncho's, truien, sjaals, handschoenen enz.

Er is veel houtsnijwerk, sieraden en nog meer fruit en groenten.

Ook zijn veel eetstalletjes, met kip, aardappels en groenten. Goed binnen te houden.

Er wordt op elke straathoek, gebakken banaan, maïs en verschillende juices verkocht.

Mjammie, verser dan vers krijg je het niet.

We zijn maar weer eens aan de wandel gegaan, nu naar een vogel park. Met uilen, arenden, valken, haviken en....de condor.

Hier hebben We wat vliegdemostraties gezien, erg leuk.

Daarna zijn we via een waterval (dat verveelt volgens mij nooit) weer terug naar de stad gewandeld.

Tot nu toe gaat alles zeer voorspoedig, maar het Spaans gaat ons nog niet best af.