Weg uut de stad

17 januari 2019 - Mindo, Ecuador

Ondanks dat Quito een vrij relaxte stad is, willen we wel graag weer weg.

We hebben 2 kerken bezocht. (aan de opvoeding ligt het niet) en wat gezwalkt door de stad.

We willen de natuur in. Op naar Mindo

In Quito heb je 3 busterminals. Bij 2 daarvan zijn er bussen die naar Mindo gaan. Appeltje eitje.... toch belanden we op de verkeerde terminal. Ha. Ha. 2 uur gecrosst door Quito en geen steek verder. Financieel niet erg, voor 0.25 USD. Kun je overal in en uitstappen, mits je op het perron blijft. (er wordt hier in Equador betaald in Amerikaanse Dollars.).

Na 2,50 uur zijn we in Mindo. We hebben een guesthouse geregeld, met uitzicht op een vallei. We zitten op de 1e verdieping, met balkon en hangmat......Prachtig, heel veel vogels, met name kolibries. We zien onder ons wat koeien en paarden grazen. De zilverreiger zien we en heel veel vogels waar we de naam niet van kennen. Blauw, geel, groen, wit... Prachtig. We zien een stelletje goudhazen. Vlak onder ons balkon. Wouw.

We gaan maar eens de boel te voet verkennen.... net wanneer we weg willen gaat het regenen. Poncho aan en verder maar.

De temperatuur is prima hier. Dus een beetje regen is niet erg.

De volgende dag hebben we ATBs geregeld. Lekker fietsen en zien wat we tegen komen. We parkeren de fiets en dalen af richting een waterval. Leuke afwisselende en uitdagende wandeling. Volop genieten.

Onderweg zien we wat ritselen naast het pad....daar lopen 3 gordeldiertjes... te leuk toch, zo in het wild???

Watervallen vervelen nooit. Maar toch we willen weer terug naar de fiets... inmiddels regent het weer. (Elke dag tegen 15:00 uur) poncho weer om de schouders en down-hill terug naar het dorp.

Weer een leuke dag achter de rug.....

1. Netty en Bas Ploeg:
    17 januari 2019
    Mooie foto’s en leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Geniet er van.
  2. Janenriek:
    17 januari 2019
    Mooi man, t' reegnt hier ok wal ies (allent 't is hier niet zo warm) en ja dan doe wij ok wat an, gniet maar lekker saam.
  3. Ben Faas:
    17 januari 2019
    s.Veel plezier,ik volg jullie met veel interesse.Groeten uit Ulestraten
  4. Saskia Kuijer:
    17 januari 2019
    Leuk om jullie te volgen,wij zitten op dit moment vliegveld Lanzarote
  5. Wim:
    18 januari 2019
    Wat een prachtige natuur. Hele fijne dagen en avonturen samen.
  6. Klaasje:
    20 januari 2019
    Nou t'is er wel mooi en afwisselend, prachtig geniet ervan
  7. Jeroen Starrenburg:
    20 januari 2019