Downhillen

10 februari 2019 - Baños, Ecuador

In Baños is 1 touroperator die down-hill touren regelt. Wij waren er al een paar x aan langs gelopen......doen?

Ja hoor doen, want nog nooit gedaan...

Een Down-hill fiets is speciaal gemaakt om van boven naar beneden te raggen. Te zwaar om naar boven te fietsen, dus we worden in 3 kwartier naar de Case del Arbol gebracht met een pick-up truck.

We trekken onze body-protectie, arm en been protectie en handschoenen aan. Zetten de helm op en zijn er klaar voor.

De gids gaat ons voor. Het eerste stuk is super glad en ook nog eens erg steil.

Oh, oh, als het zo moet, totaal geen controlle over de fiets, doordat het zo glad is.

Jan heeft al vrij vlot een aanvaring met een boom. Lang leve de protectie. Ook Inge kukkelt al mooi van de fiets, wat een gladigheid.

Even verder gaat het al een stuk beter, doordat het niet meer modderig is.

Met moeder Geertje's woorden, "doe je wel voorzichtig", in het achterhoofd, jakkeren  we verder over de smalle paden naar beneden. Gaaf om te doen, maar eigenlijk moet je 2 of 3x over dezelfde afdaling, om het parcours te lezen. Met het zweet op de rug belanden we veilig en wel beneden in het dorp. Weer heel beneden gekomen!

Omdat Baños ook een aantal warm water bronnen heeft, trakteren we onze verkrampte spieren op een lekker warm/stinkend bad. Bloddy Hot, dus maar even switchen van bad. Met onze (verplichte) badmutsen op, genieten we vanuit het water op een prachtig uitzicht op de bergen met een ondergaande zon....

Did it, done that !!

1. Jelmer:
    10 februari 2019
    Gaaf!!!
  2. Jan en Riek Ensing:
    11 februari 2019
    Gazelle??? Gezellig???? liggen vlak naast elkaar!
  3. Woudy:
    11 februari 2019
    Jullie doen het gewoon he. Stoer man!