Weg Inge

25 januari 2019 - Puerto Misahuallí, Ecuador

We hebben Otavalo te voet verkent, dus nu maar mountainbikes gehuurd, om de omgeving verder te bekijken. De atb's zijn niet in al te beste staat, maar dat deert niet. Op fietse is altied mooi.

We trappen de bergen op. Dat valt niet mee, met dit verzet en deze 20 kilo zware fiets. Onderweg zien we weer mooie vogels, vergezichten,dorpjes en landerijen.

Er wordt hier veel maïs verbouwd en ook aardappels. Blijkbaar groeit dat ook prima op 2.700 mrt hoogte.

De zon is erg sterk, we dragen shirts met lange mouwen, petje op en een lange broek. Puur ter bescherming tegen de zon.

Nadat we denken zo'n beetje weer naar 'huis' te kachelen, krijgt Inge een lekke band. Eerst maar gewoon doorstoepen, maar dat fietst wel erg zwaar en je vernacheld zo ook de hele buiten band, dan maar lopen. Jan met Inge's fiets aan de hand, fietst al naar Otavalo, Inge loopt dit stuk. In Otavalo de fiets weer bij de verhuurder ingeleverd, weer een leuke dag gehad.

Op naar de Amazone......

Vanuit Otavalo willen we naar het oosten, naar de Amazone/ de jungle.

We lopen naar de busterminal om een bus naar Quito te pakken.

De bus staat klaar  maar het duurt nog even voor deze vertrekt, zegt de busboy.

Jan gaat nog even wat water en eten halen bij één van de vele stalletjes op de busterminal.

In tussen tijd stapt de chauffeur in en rijdt weg, met Inge, de twee backpacken en 2 kleine rugzakken, maar zonder Jan (En eten).

Als Jan niets vermoeden de bus instapt die op de plek staat waar Inge's bus stond, kijkt hij wel erg raar op. "Inge nou?"

Snel wordt het duidelijk, dat dit een andere bus is. 😂😂.

Achter elkaar aan rijden we naar Quito.

Op de terminal wacht Inge met alle bagage op Jan. Ha, ha, dat ook weer gehad.

We rijden gezamenlijk verder naar Misahualli. Onderweg zien we prachtige landschappen, in de bus reizen is totaal geen straf, wat een mooie Umgebung.

1. Ron:
    25 januari 2019
    Eerste Jan&Inge actie is een feit🤣 leuke foto’s!
  2. Woudy:
    Haahha. Had Jan zn gezicht wel willen zien😅
  3. Henk Stevens:
    25 januari 2019
    Geen bewuste actie? Ha ha.
  4. Michel:
    25 januari 2019
    Echt weer wat voor Jan😂. Geluk dat die bus dezelfde kant op ging.
  5. Jan en Riek Ensing:
    25 januari 2019
    Zo zie'j maar weer dris altied wat, ai dropuut goat!!
  6. Rinus:
    27 januari 2019
    Ha Jan en Inge, mooi hoor. Ik herken Otavalo, erg toeristisch maar toch mooi. Ook Lake Cuicocha, prachtig. Goed dat je toch in de gaten had dat je in een andere bus zat! Geniet ervan (beetje jaloers) en take care. Had me maar mee genomen als tolk haha. Al marmot gegeten? Groetjes, Rinus.
  7. Rene Broekman:
    28 januari 2019
    Mooi dat jullie het naar de zin hebben!
  8. Max Kruize:
    10 februari 2019
    Jan wanneer je even een moment voor jezelf nodig bent kun je dat natuurlijk ook gewoon zeggen, weet Inge ook waar ze aan toe is... Of was het Inge die er gauw vandoor ging voor een eigen momentje? ;-) Groetjes van Yvonne