Kayak

4 april 2011 - Pulau Tioman, Maleisië

In ons nieuwe onderkomen een "bungalow"in de tuin.

(Klinkt leuk, maar het is niet meer dan een tuingereedschap hokje in een willekeurige tuin

in Drenthe)

Ontwaken wij en zitten daarna lekker aan een ontbijtje met zeezicht.

Wij hebben uitzicht op een mooi schoon, geel verlaten strand.

Niks mis mee het blijft een mooi uitzicht en geeft een relaxt gevoel.

De kippen schuiven tegen half elf aan bij het ontbijt.

Door de wandeltocht van gisteren heeft Ageeth een blaar op gelopen.

Esther is niet al te fit.

Ze zien het niet zitten om de voor de vandaag geplande tocht te gaan lopen.

Het alternatief voor Esther en Ageeth, wordt luieren op het strand, fietsJES huren voor het dorp en snorkels huren voor de onderwaterwereld voor de kust van Tekek.

Wij besluiten met z'n tweeën om naar Juara te fietsen, dit ligt aan de andere kant van het eiland.

Als snel wordt het ons duidelijk, dat er geen fietsen van het juiste formaat te huren zijn.

Er zijn wel fietsJES, maar deze zijn te klein en er zitten geen versnellingen op.

Aangezien we een bergrug over moeten, gaan we dit zonder versnellingen en op te kleine fietsJES niet redden.

Dan maar een scooter huren. Dit schijnt mogelijk te zijn, maar ze laten het alleen toe om door het dorpje te tuffen. We mogen niet met het ding de bergen in. Omdat het behoorlijk stijl is, daardoor VEEEEEL te gevaarlijk.

Nou, dan gaan we toch lopen.......

Er zijn 2 mogelijkheden, het bospad, of de verharde weg.

Uiteraard pakken we het bospad.

We hebben ons qua schoeisel niet goed voorbereidt.

Omdat we eerst van plan waren om te gaan fietsen.

Op onze Teva-klippers beginnen we aan onze tocht.

Het pad is goed begaanbaar, het heeft hier niet geregend, dus het is ook niet glibberig.

Da's dan weer een meevaller.......

We lopen door het bos. We zien mooie planten en bomen en horen fantastische oerwoud-geluiden.

Echt genieten weer tijdens deze 2,5 uur durende wandeltocht.

Als beloning voor deze tocht op klipppers is het vel van de grote en kleine teen afgeschuurd.

Maar we krijgen ook een mooi strand voor onze neusjes geschoteld, met een zee vol golven.

We zijn zeike-nat van het zweet, dus willen ons wel graag even uitleven in de golven.

heerlijk lekker water verkoeld ons. LEKKER HOOR!!!! (oeh, oeh)

We gaan op de ligbedjes op het strand liggen.

We hangen wat en kijken (ook dit verlaten) strand over.

Geniet.....geniet....geniet.....

Totdat er toch wel heel veel kleine zandvliegjes op onze voeten en om onze benen heen vliegen.

Je voelt ze niet en ziet ze ook haast niet. Maar later op de avond blijkt het wel grote gevolgen te hebben.

Als die kutbeestjes nou eens vet wegzuigen i.p.v. bloed, dan heb ik er tenminste ook nog wat aan.

Het jeukt als een idioot en ziet er niet uit. Rode bultjes All over the place. Ik lijk wel een melaatse.

(En Jan natuurlijk nergens last van....)

We gaan ons weer richting kipjes begeven.

We willen een Pickupje roggelen, die ons weer terug brengt naar Tekek.

Deze wil ons wel meenemen, maar voor een behoorlijk hoog bedrag.

We lopen wel terug.....

We hebb'n de tied an ons zulluf.

Maar we lopen wél zonder de klippers. Anders houden we helemaal geen vel over op onze tenen.

Dan maar op blote voeten. We hebben genoeg eelt gekweekt de afgelopen maanden.

Het gaat ons verbazinwekkend goed. De weg is van beton en niet van asfalt, dat scheelt ook...

Ondanks dat we over de gewone weg liepen was dit ook een geweldige trekking.

We zien vogels, varanen, aapjes, reuze mieren, 1000 poten (nee Marijn, we hebben ze niet geteld)

Na 1,5 uur lopen stopte er een pick-upje, die wilde ons wel meenemen.

Da's natuurlijk wel welkom. in No time zijn we weer terug bij de kipjes...

In het weekend zijn er veel toeristen uit Singapore en Kuala Lumpur.

een paar gasten uit KL hadden besloten om elke avond een fles Gin meester maken.

(belastingvrij eiland, dus drank goedkoop)

We hebben ze maar even geholpen.

Mjammie enzo, daarna slapen enzo......

Om 8 uur zitten we fris en fruitig aan het ontbijt.

Vanuit ons restaurantje zien we het eilandje Rengis.

Daar kunnen we wel even naar toe Kayakken hadden we de dag daarvoor bedacht.

We hebben een beeld voor ons, dat we er relaxt heen peddelen en op een strandje met onze zonnebrillen, handdoekjes, leesboekjes en de resterende 2 blikjes knakworst. Een vuurtje maken om de worstjes op te knabbelen. Beetje snorkelen en verder niets doen (we hebben immers vakantie)

Wie doet ons wat????????

Dussszzzzz, wij bepakt en bezakt richting kayak, goed ingesmeerd tegen de velle zon. We zijn er helemaal klaar voor.

Kayak naar het water zeulen, met onze rugzakjes op en gaan met die banaan.

Nou, wie doet ons wat;......de Golven!!!!!!!

Ageeth krijgt de kayak over haar schenen heen.

Inge zit het ene moment tot haar knieën in het water,

Even daarna kopje onder. Rugzak nog op (met de handdoekjes, sigaretten, koekjes enz) en zonnebril weg.

We besluiten om het toch maar anders te gaan doen..

We nemen alleen wat drinkwater mee en de snorkels. meer niet.

Als we uit de branding zijn (hé, hé, wat een gedoe en gepeddel)

bedenken we dat we een camera hebben die wél tegen water kan,

zonde om deze niet mee te nemen.

Wij peddelen terug om de camera te halen, Esther en Ageeth peddelen langzaam richting het eilandje.

Als we het eilandje naderen, blijkt al snel dat er helemaal geen strand is, of een mogelijkheid om überhaupt aan te meren. (gelukkig hebben we de handdoeken, boeken, knakworst enz. enz. niet mee.

Er is wel een drijvend plateau, daar zitten Esther en Ageeth al op ons te wachten.

Dit plateau drijft hier, omdat dit een super plek is om te snorkelen en duiken.

(we zijn niet alleen hier, veel bootjes met snorkelaars en duikers)

Wij springen met onze snorkels het water in om de vele vissen, mooie koraal en grillige rotsen te bekijken. Mooiiiiiiiii. maar ook errug warrum als we op het plateau zitten.

We worden bijna gebarbequed. We peddelen maar weer terug.

Dit gaat ook niet vanzelf. maar we redden het.

Jan haalt wat biertjes, deze hebben we wel verdient....

We ploffen neer op de strandstoeltjes en hangmatjes, lezen, puzzelen en slapen wat.

Ook voor de kust van Tekek kun je leuk snorkelen. Mooi koraal en veel vissen.

Het strand wordt hier aangeharkt, om de aangespoelde schelpjes en koraal te verwijderen.

Maar ook om de eitjes die gelegd worden door zandvliegjes boven te harken.

Deze worden dan te warm en komen dan niet uit. (hier geen last van zandvliegjes gelukkig)

Tijdens het harken komt die gast mijn zonnebril weer tegen, deze is aangespoeld op het strand.

Joepie. Hij is nog heel en er zitten bijna geen krasjes op.

Inge weer blijtjes....

Deze dag is weer omgevlogen.

Volgens mij stoppen ze wat minder uren in een dag hier. de 24 uur vliegen om.

1. Zussie:
    9 april 2011
    Je was me weer voor, wilde echt weten hoeveel pootjes..