Relaxen omdat dat moet.

9 juni 2011 - Koh Phangan, Thailand

Jan gaat vissen.

Dit kun je op meerdere manieren uitleggen,

Je kunt vissen naar een kreeft, zoals we al gemerkt hebben,

Je kunt vissen op Inktvis, wat hier veel wordt gedaan,

Maar Jan vist op bomen.

Na 2 worpen slingert hij de blinker in een hoge boom!!

Einde visactiviteiten voor vandaag.

(weer kip op het menu)

De rustig kabbelende rivier van gisteren, is nu een woeste rivier geworden die buiten zijn oevers treedt. De locals weten hoe gevaarlijk dit kan zijn. De toeristen inmiddels ook. Zo'n 2 jaar geleden zijn er 8 toeristen omgekomen, doordat ze in een grot liepen, het water stond eerst tot hun enkels, maar binnen no-time werden ze overvallen door het snel stijgende water.

Ze hadden geen tijd meer om de uitgang te bereiken. Heel triest.......

Het is weer eiland-time.

Koh Phangan gaat het worden.

Dit is 2 uurtjes in de bus, vervolgens overstappen in een andere bus die ons naar de pier brengt.

Hier ligt een passagiersboot klaar, die in ongeveer 2,5 uur via Koh Samui naar Koh Phangan vaart.

In de eerste bus blijkt, dat Jan ook bij de club "Volle zak" hoort.

(voor de duidelijheid, Jan kotst zijn maaginhoud in een putie)

Als we arriveren op het eiland,

blijkt al snel dat dit een eiland voor ons is.

Je kunt hier wandelen, snorkelen, duiken, niksen op het strand, Jungletochten maken, olifantensafari bijwonen enz. enz.

Echter, door wat infecties aan onze voeten, (opgelopen, (ha, ha opgelopen) geen flauw idee waar en wanneer precies) zullen we het even kallum an gaan doen.

We huren een scooter en bekijken het eiland. Wat overigens niet makkelijk gaat. Er zitten hele steile stukken bij, Zelfs ik moet afstappen, anders komt ons Honda'tje de bult niet op.

Er zijn zandwegen, waar door de enorme regenval, allemaal geulen zijn ontstaan. Zeer gevaarlijk. Ons is verteld, dat er per maand 1 verkeersdode valt te betreuren hiero.

Da's niet misselijk, en om misselijk van te worden.

Wij doen dus rustig aan hier. Dit om onze wondjes op de voeten wat rust te geven, om te genezen, maar ook omdat onze darmpjes wat van streek zijn.

De WC wordt vaak, maar kort bezocht. en bananen gaan er met trossen in. (nee, niet als kurk, maar ter consumptie)

In een apotheekje halen we wat spul om de boel te stoppen. Als 1 pilletje werkt, dan zullen 2 ook wel werken. Pooooooooow, da's geen aanrader. De WC wordt bezocht en deze keer iets langer. Weer een hele nieuwe ervaring erbij zal ik maar zeggen.

Tijdens een scootertochtje van Jan, wordt hij aangehouden door een pick-upje met wat agenten in burger. Ze willen Jan's tas doorzoeken, opzoek naar drugs. Dit had hij natuurlijk niet bij zich, maar de 3 gasten achterin de pick-up wel, die zaten geboeid (handboeien, niet omdat ze het zo interresant vonden) te kijken naar het uitpluizen van Jan zijn tas.

Dit zal een beste straf opleveren voor die gasten.

Onze infecties worden bestreden door een wonderzalfje van de Pharmacy. Na een dag treedt er al verbetering op, dus dit gaat wel loslopen. (Sukkels, dat we het zo op zijn beloop hebben gelaten).

1. ronald:
    9 juni 2011
    ik begrijp dat Marijn graag als eerste op een nieuw verhaal wil reageren, maar dat gaat bij deze dus niet meer lukken.
  2. Inge:
    9 juni 2011
    En zelfs niet als 2de......
  3. Zussie:
    9 juni 2011
    Gatver!!!! Shit ik kan niet eens meer naar mijn werk gaan zonder voorbij gesjeesd te worden!!!
    Nu maar weer achter de bank zitten huilen...
  4. Jeanet en Jelmer:
    11 juni 2011
    Ha Jan en Inge

Wij ontvingen tot onze grote verrassing gisteren van jullie een pakketje per post met een cadeautje voor Nout. Hartstikke leuk en ook attent dat jullie daar zelfs aan de andere kant van de wereld nog aan denken. Nout groeit goed en ook in het produceren van vieze luiers doet hij goed zijn best. En in het echt is Nout natuurlijk nog veel mooier en liever dan op de foto, maar om dat te ervaren moeten jullie eerst terug komen naar Hoogeveen.

Liefs Jelmer, Jeanet en Nout
  5. Jeroen Starrenburg:
    11 juni 2011
    Ja ja het was hier zo steil dat zelfs ik moest afstappen!!!!!!hahahaha misschien is er ook nog wel een andere reden dat het scootertje het niet red lol(als drie weken al genoeg is om kilootjes aan te komen voor bepaalde personen wat doet dan 6 maanden hihi). Maar hier zo is een extra pk`tje ook al wel even nodig helaas hmmm. Jullie genieten lekker door hoor ik nog steeds dus ja kan alleen zo zeggen ga zo door .