Brutale aap!!!!

31 mei 2011 - Khao Sok, Thailand

We reizen steeds meer ietsjes richting het noorden.

Khao Sok is onze volgende bestemming.

We worden door de locale bus gedropt aan de “Highway 401”

Als we uitstappen worden we verwelkomt door zo’n 6 mannetjes die met borden van 40x70 cm met foto’s van bungalows ons hun bungalowtjes willen aanprijzen om daar te overnachten.

De ene lijkt nog mooier dan de andere. We vragen natuurlijk naar de prijs en besluiten om met zo’n gast mee te gaan in zijn pick-upje. Geheel vrijblijvend showt hij ons zijn accomedaties. Echter natuurlijk duurder en luxer dan dat hij ons in eerste instantie heeft aangeprezen.

Jan vraagt hem naar de bungalow die hij ons in eerste instantie heeft laten zien.

Mokkend laat hij deze zien. Prima voor ons, doen we. Het is één van de oudste hutjes die hij heeft. Maaaaaar is Jan zijn Filosofie, de eerste bungalow, wordt natuurlijk op de mooiste plek gezet, dus deze is ook het oudst……

Het hutje is gebouwd op palen tussen wat boomtoppen, met uitzicht op de rivier.

Als we ons settelen op het balkonnetje, genieten we van de biertjes, de knabbeltjes en het uitzicht. Na wat gestommel boven ons, hangt er in enen een apen familie op hun kop vanaf ons dakje naar beneden te gluren, en met name om te kijken waar het geritsel vandaan komt.

Leuk hoor, maar ze komen wel heel dicht bij , om te schooien, ze hopen dat we hen wat gaan geven, No Way,daar worden ze alleen maar brutaler van…..

We jagen ze weg, ze blijven op gepaste afstand naar ons loeren in een boom.

(en ze komen natuurlijk weer terug……..)

‘s avonds belanden we nog in een waar Thais Kareoke feestje, waar een paar beschonken Thai hun zangkunsten vertonen. Ze vermaken zich prima, wij raken aan de praat met een Israëliër en wisselen wat reisverhalen uit. Hierdoor is het zomaar weer laat en worden we op den duur de tent uitgeveegd.

Inge heeft wat wondjes opgelopen tijdens het klauteren en klimmen over rotsen.

Deze zijn wat gaan zweren en zijn pijnlijk.

Jan besluit om alleen op stap te gaan en ziet 2 huisdieren met elkaar spelen.

(zie film) Erg grappig en denk ik ook wel bijzonder….

Als we ‘s avonds in ons restaurantje zitten te eten, voegen onze buurtjes de Zuid-Afrikaanse Sharon en Arthur zich bij ons. Dit overigens met de mededeling dat ze goed en dat ze slecht nieuws hebben.

Nou, doe eerst maar het goede nieuws dan…..

“Jullie handdoek is gered” OK, bedankt?

En het slechte nieuws?

“Jullie missen nu 1 schoen.” Jan had een plastic zak met zijn wandelschoenen daarin op ons balkon neergelegd. Aapjes zijn ermee aan de haal gegaan (op zoek naar eten natuurlijk)

De ene schoen is terug gestuiterd op het balkon, maar de plastictas met de ander is foetsie.

Dit te bedenken dat we de hele vakantie al lopen te pochen over onze schoenen, dat deze zo lekker zitten (en lopen)

Dus flink balen. Jan gaat nu het nog licht is toch nog even speuren naar de verloren schoen.

Na een halfuurtje gezocht te hebben komt ie tot de conclusie dat de schoen waarschijnlijk in de rivier is belandt. Het is niet anders. We moeten maar op zoek naar andere schoenen.

Als we teruglopen naar onze Jungle hut, komen we in een Canadees feestje terecht.

40 Jongeren, gekleed in vrijwel niks, onder het thema: “Romeinen” vieren dat ze van hun 40 daagse!! Trip in Thailand nog 20 dagen over hebben.

We kletsen wat met de 3e generatie emigranten en wandelen naar ons hutje met het kabbelende riviergeluid op de achtergrond.

Met dit zelfde geluid worden we ook weer wakker. Jan gooit de balkondeur open en stapt al struikelend naar buiten. Waar valt ie nou weer over heen?

Een schoen. Wat blijkt, op het balkon lag de puut met één schoen, de andere lag de hele tijd gewoon binnen. Problemen lossen zich zelf op……

Khao Sok heeft/ is een groot Nationaal Park.

In 1982 heeft men in de rivier een dam aangelegd,

Hierdoor is de rivier een groot meer geworden.

Zien is de conclusie…..

We gaan mee met een 2 daagse tour, waarbij we 1 nacht in dit park overnachten.

Het meer is groot, met aan beide zijden hoge kalksteenrotsen.

Het weer is super, mooi bewolkt, maar het zonnetje is aanwezig.

In anderhalf uur varen, komen we aan bij onze slaapplek voor die nacht.

Een drijvend geheel, met kleine Bamboe en Rotan huisjes daarop.

In de tijd dat wij gaan zwemmen wordt onze lunch bereidt. Het water is heerlijk aangenaam.

We nemen een duik in het 30 meter diepe water en dobberen wat genietend van de natuur om ons heen. Na de lunch is er een wandeltochtje van 2,5 uur geland, die ons tussen de bloedzuigers door naar een grot brengt.

Een leuke tocht, waar we vaak een riviertje moeten oversteken.

Als we nog een bootsafari gaan doen, om de aapjes e.d. te spotten, begint het te hozen en druipen we af richting ons drijvende onderkomen.

Tijdens het eten klaart het behoorlijk op. We doen in het donker nog een nachtsafari.

Met de zaklampen uit, zien we ontelbare sterren die boven ons aan de hemel staan. Zo hoort het te zijn ‘s nachts.

Jan heeft zijn in-en uitschuifbare werphengeltje meegenomen.

Hij laat het snoer tot de bodem zakken en na verloop van tijd: BEET!

Het ophalen duurt vrij lang (tja, 30 meter hè) de hengel staat behoorlijk krom. Het blijkt dat ie een zoetwaterkreeft aan de haak heeft. Weer eens wat anders dan vis, maar onze kok maakt deze voor de volgende dag klaar wordt beloofd.

De volgende morgen stappen we om 6 uur uit onze bungalow en springen gelijk het water in om te zwemmen.

Wouw, nu zijn de Jungle geluiden optimaal en als je dan zo ligt te dobberen in het lekkere water met zicht op de groene bergwanden, dan is dat toch echt genieten hoor.

Beide vinden we het hier super en we vragen aan de toergids, of er een mogelijkheid is, dat we een dag langer kunnen blijven.

Dit blijkt geen probleem, er komt waarschijnlijk vandaag weer een nieuwe club met toeristen, als deze niet is gepland, dan komt onze gids “Ee” ons persoonlijk ophalen.

Om 11 uur ‘s morgens zwaaien we onze mede tourgenoten uit en stappen in de kajaks die er liggen om gebruikt te worden. We krijgen lunchpakketjes mee en gaan op pad.

Peddelend in een kajak, is het nog mooier dan rondpruttelen in een boot. Het lawaai van de motor heb je dan niet. Wat een rust hiero…….

Om 17:00 uur meren we voldaan, maar kletsnat aan. Wat kan het hier regenen zeg.

Er is inderdaad een nieuwe groep gearriveerd, waar nadat we hebben uitgelegd wat we hier zo getweet doen in de kajak het ijs gebroken is en we allerlei onnozele spelletjes doen ter vermaak.

De volgende morgen vertrekken we om 11 uur om nog een trekking te doen naar een viewpoint. Met veel bloedzuigers onderweg en veel geglibberd en geglij stapt de groep in de boot en varen we richting eindbestemming. Het zit er weer op onze 3 dagen durende 2-daagse trip.

1. Zussie:
    1 juni 2011
    WOW!! heerlijk lezen! vooral die schoen vondt ik zeer vermakelijk..
    nu maar weer hard aan het werk, daar word ik blijkbaar voor betaald hierro.
  2. Zussie:
    1 juni 2011
    Wow! heerlijk lezen weer! Vondt persoonlijk dat schoenen verhaal zeer vermakelijk. maakt de werk middag weer goed.
    ik zal ook weer eens gaan doen waar ik blijkbaar voor betaald word... werken... (ken je misschien wel)
  3. Ageeth:
    4 juni 2011
    heb net jullie reactie gehad ivb met mijn verjaardag,,lief dat jullie eraan gedacht hebben,, maar was er echt niet van overtuigd dat jullie dan weer hier zouden zijn,,, geef jullie groot gelijk, maar we missen jullie wel hoor,, geniet er nog lekker van,,, dikke kus van de kipjes xxxx loves yuo
  4. Selina:
    5 juni 2011
    Hey Jan en Inge,wat weer een leuke verhalen en gave dingen wat jullie doen!
    We hebben nog even een vraag:wat voor camera jullie mee hebben die ook onder water kan?
    Is het de canon d10?
    Wil nog ff voor de vakantie een kleine camera erbij halen.Ja we vertrekken zaterdag!
    greetz fam bleijs
  5. Inge:
    Hé Selina,

de camera is een Kodak 1080P.
    Deze kan 3 meter onder water.
    we zijn zelf niet zo kapot van de kwaliteit.
    (was trouwens ook niet zo duur)
    Wat je hier ook veel ziet, is een plastic boddy (speciaal gemaakt voor camera's), wat je om je camera kunt doen. dan kun je met je gewone camera onderwater. Succes.
    En heeeeel veel plezier met jullie huwelijksreis.

Jan en Inge
  6. Geertje:
    Ha globetrotters.
    Doet me toch wel deugd dat je nog ergens ontzag voor hebt. Niet voor hoogte of diepte, maar voor zo'n schattig aapje!?. Zo zie je maar weer; verlochen nooit je afkomst.(En nog te zuunig om een nootje te delen?)
    Vanmiddag een taartje gegeten bij de andere pa en ma.
    van deze pa en ma ;de groeten en pas goed op elkaar.