Knakworst

29 maart 2011 - Pulau Tioman, Maleisië

We rijden van west naar oost, dwars door Maleisië.

Onderweg zien we niet veel anders dan Palmplantages.

zonde, dat de bossen gekapt zijn, voor de plantages.

maar goed, ook hier wil de portomonee ook wat.

We stappen op de boot die ons naar het belastingvrije eilandje Tioman brengt.

We gaan snorkelen. We komen er ook hier achter dat het koraal niet veel soeps meer is.

Wel is er veel vis en ze komen ook wel heel dicht bij.

Veel verschillende soorten vis,

en ook weer hele andere soorten die we op andere locaties hebben gezien.

Voor 's avonds hebben we (belastingvrij) gedronken bij ons bungalowtje.

Jan snijdt een Kokosnoot open, we eten er wat uit, maar de aapjes die hier overal rond huppelen, vinden het vast lekkerder(der) Ageeth heeft de kokosnoot nog niet neergelegd, of een aapje gaat ermee aan de haal, en peuzelt de kokos eruit. Eet smakelijk.....

We spelen een paar potjes Yatzee en  gaan vroeg naar bed.

Duiken staat op het programma.

Jan en Inge gaan duiken, Esther en Ageeth kunnen mee op de boot, om te snorkelen.

Er staan twee duiken gepland, met tussen door een lunch-stop op Koraal eiland.

De onderwater wereld is heel anders vergeleken bij Pulau Weh in Indonesië.

We zien andere vissen, ander soort koraal en de rotsigebodem is anders.

Het is jammer genoeg niet zo helder water,

maar ondanks dat is het weer een fantastische ervaring.

We zien onder andere een grote schildpad LEUK !!!!!

De lunch nuttigen we op het strand, waar we links en rechts worden aangestaard door varanen.

We zitten op het meest nooderlijk gelegen strand van het eiland.

We willen meer van het eiland zien en besluiten om met onze back-packs een jungle-trail te volgen, die bij een ander strand met bungalowtjes uitkomt.

We lopen bepakt en bezakt het betonpadje af en stappen de jungle in.

Esther en Ageeth besluiten al snel, dat ze deze jungletrek niet trekken en besluiten om met de boot naar het andere strand te gaan.

Ze nemen (gelukkig) onze backpacks mee op de boot

en wij stappen iets minder zwaarbepakt het bos in.

We zien varanen, vlinders, aapjes, vogels en heel veel mooie planten en bijzondere bomen.

na driekwartier gelopen te hebben zijn we drijfnat van het zweet aangekomen bij een baai.

We duiken het water in, om te zwemmen en snorkelen.

Ook hier doodkoraal en jammer genoeg niet zoveel vis.

Esther en Ageeth hebben blikjes knakworst!!!!! voor ons meegenomen.

Op het strand maken we een vuurtje zetten het blikje erin en in No-time hebben we een lekker broodje knakworst in onze knuistjes.

We hebben onze magen weer gevuld en kunnen er weer tegen. We lopen nog 2 uur, om vervolgens op het strand ABC uit te komen. Het was een mooie tocht, veel klimmen en klauteren.

Esther en Ageeth hebben al een slaapplek voor ons geregeld en onze backpacks staan ons al op te wachten in de slaapkamer. Op onze balkonnetjes horen we de jungle geluiden en kijken uit over de zee.......

De Kipjes hebben het strand al bekeken en het valt tegen. veel rotsen en aangespoeld koraal.

We besluiten om de volgende dag gelijk maar door te gaan naar het andere strand.

We knopen de tassen op onze rug en lopen in zuidelijke richting het strand af.

Op een mooi stukje strand gaan we lekker het water in om te zwemmen en duiken.

Op het strand relaxen we wat en als de temperatuur wat gezakt is, lopen we de resterende 2 kilometer verder naar Tekek.

Het hoofdstadje van het eiland.

Het is weekend, de Maleisische mensen en gasten uit Singapore komen massaal naar het eiland.

Dit heeft tot gevolg dat de bungalowtjes zo'n beetje allemaal vol zitten.

We vinden uiteindelijk wel een slaapplek (en ook de barretjes....)

1. HENK EN TINEKE:
    2 april 2011
    Pas maar op dat ze onze kipjes niet slachten en op eten, want we willen ze wel weer terug hoor.
    Want we moeten ze nog een poot uit trekken met pokeren ha ha ha
    groetjes von ons.
  2. Miranda (zusje van ageeth):
    3 april 2011
    Hoiiiii,

Nou ziet er top uit!!!! En het klinkt allemaal super!! Geniet nog maar goed de laatste week!!

xx
  3. Truus:
    4 april 2011
    haha, geweldig. worst, kaas en knakworst! Ook nog sjips? Veel plezier nog!!!
  4. pa en ma:
    Hallo!!!!!!!
    Nou jullie genieten daar wel zo te lezen en de foto,s,prachtig!En voor de inwendige mens,dat lijkt ook wel voldoende.Gelukkig.Alle 4 de groetjes,en tot Zondagmorgen om 6uur,Doei!!!!!!!!! xxx
  5. Jacko:
    He zusters!
    Knakworst; dreuge wordt en kaas; ik mag hopen dat je ook nog echt iets eet van de lokale keuken!
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben; volgende keer wel de boesboes in he! houdt de familie eer hoog! Gewoon Quick Marche!

NB de groeten via Hielke zijn keurig overgebracht!