De Kipjes

26 maart 2011 - Melaka, Maleisië

Op het eiland Pangkor hebben we nog een halve dag een scooter gehuurd.

Hiermee zijn we naar "Kota Belanda" getuft.

Hier staat een fort, die door de Nederlanders is gebouwd in de 17e eeuw.

Ook is hier een grote rots, waar "VOC" in is gekerft. Leuk om te zien, maar ook niet meer dan dat.

We lopen op onze klippers nog 2 kilometer tussen de bloedzuigers door, om daar heerlijk op een verlaten strand te liggen. een leuke baai, met het bekende witte strand, heldere water en op de achtergrond palmbomen.

Op het strand ligt veel aangespoeld dood koraal. Overal het zelfde liedje,

door de stijging van de watertemperatuur, sterft het koraal. erg jammer.

De volende bestemming is Melaka.

Jan bezoekt wat musea, Inge stapt op de bus richting vliegveld.

De Kippen afhalen

Esther en Ageeth zijn een uurtje te vroeg geland,

Als ik de aankomst hal in kom lopen, zie ik de kipjes lopen en we kunnen dus gelijk een bus regelen naar Melaka.

Als we een busticket willen regelen, blijkt de bus nét te zijn vertrokken.

Dit houdt in dat we 4,5 uur moeten wachten!!!!!!

Een leuk welkom in Azië.

We hangen wat, kletsen wat bij en ontdekken toch nog een zaakje waar ze wél bier verkopen.

Dit heeft weer tot gevolg dat het er al gezelliger op wordt en dat we uiteindelijk nog moeten rennen om de bus te halen!!! (hoe krijgen we het voor elkaar)

In de tuin van het guesthouse worden de meegebrachte dreuge worst en Kaas in blokjes gesneden en lekker op zijn Hollands rond gedeeld. Mjammie.

We worden om 12 uur 's nachts door de eigenaar van het guesthouse vriendelijk, doch dringend verzocht om onze luidruchtige persoontjes te verwijderen uit de tuin, dit omdat er andere gasten al liggen te slapen. Esther en Ageeth zijn nog lang niet moe, ze zijn immers nog maar 1,5 dag op.

We lopen de straat uit en zien nog ergens licht branden.

We worden door de Chineese Jeffrey vriendelijk onthaalt in de Kareoke bar!!!

De muziek uit de 70-er jaren staat natuurlijk heel hard met te veel bas.

We knallen nog wat Carlsberg achterover en worden tegen 2 uur de tent uitgeveegd.

Aan de overzijde van de straat brand nog licht. dus........

uiteindelijk zijn we wel thuis gekomen.......

De volgende middag lopen we gevierd door warm Melaka.

We bekijken wat musea en gaan met een rondvaartboot door de rivier.

De stad barst van de Portugeese en Nederlandse invloeden.

(de bouwstijlen, Portugees schiprepleka, Nederlandse graven, Portugeese en Nederlandse kerken van alles en nog wat..)

We hebben de stad wel gehad, voor de volgende dag staat

in de planning 6 uur op staan, om de bus te halen naar Mersing.....