Cameron Highlands

19 maart 2011 - Cameron Highlands, Maleisië

Doordat we behoorlijk verwend waren door het lekkere weer op Samosir en Berastagi,

hebben we een behoorlijke "klap veur de kop kreeg'n" van het weer in Kuala Lumpur.

Met het warme weer zitten we ons zelf in de weg en vluchten dan maar weer een ge-airco-de winkelcentrum in. Dit is niet onze manier van vakantie-vieren. We besluiten dan ook maar om weg te vluchten.

We gaan naar een gebied, dat de Cameron Highlands heet.

De weg hiernaar toe kronkelt omhoog en schept hoge verwachtingen.

het is behoorlijk groen met veel verschillende bomen en planten langs de weg.

(We zitten overigens in een V.I.P.-bus, met luie-brede stoelen wat veel te decadent is voor ons, maar wel lekker)

We komen tegen een uurtje of 2 in de middag aan, en dat in de stromende regen. (pijpestelen met honden en katten)

Tja, dat wilden we toch..... afkoeling....

We checken in bij een guesthouse. We wachten de bui af en verzamelen in het dorp "Tanah Rata" wat informatie over de omgeving.

De volgende morgen gaan we tegen negen uur de paden op en de lanen in.

we lopen langs een watervalletje met rood-water.

Klauteren en klimmen de berg "Beremban" op.

Het is behoorlijk stijl, gelukkig is het niet erg glad, doordat het een zandgrond heeft en geen klei.

Het uitzicht op de top is niet meer dan een laag mist. Jammerdebammer, dan maar weer naar beneden....

We eindigen bij een ander watervalletje.

Als we terug lopen naar het dorp is het toch nog best warm,

maar al snel betrekt de lucht en blijkt het hier de hele verdere middag en avond te regenen.

Op ons gehuurde brommertje rijden we tussen de kool-velden, de aardbei-kassen en de eindeloze theeplantages door. We komen terecht bij een Thee-fabriekje, waar we zonder gids doorheen mogen lopen.

Onderweg zien we mensen in de plantages de thee knippen. de theeplanten worden elke maand geknipt. dat is nog eens een rendabele groei en dus oogst....

Wederom betrekt de lucht tegen een uurtje of 2. Maar weer lezen en relaxen.

dat laatste, daar worden we écht goed in.....

vandaag hebben we ook weer een tochtje. Een mooie tocht, niet te moeilijk, veel jungle geluiden, en veel springende eekhoorns in de bomen. En ja, ook weer vanmiddag......Regen!!!!!

1. ronald:
    19 maart 2011
    Ik zie wat bekende namen voorbij komen : Kuala Lumpur met z'n Petronas towers en de theeplantages in de Cameron Highlands. Voor mij inmiddels al weer zo'n dikke 8 jaar geleden, maar roept toch weer wat mooie herinneringen op. Ik had je de foto's kunnen geven had je de reis daar naar toe kunnen besparen ;-)

Hier alles z'n gangetje. Daar ook? volgens mij wel zo te lezen.... We blijven jullie volgen!
  2. Jeanet en Jelmer:
    20 maart 2011
    The Cameron Highlands, dat ligt toch hoger dus geografisch gezien moet het er dan toch wat koeler zijn, bij elke 100m stijging daalt de temperatuur met 0,6 graden Celsius. Ons advies: zoek het hogerop. Trouwens na zo'n tijd in de tropen zou je denken dat je toch wel wat warmte gewend bent. De luchtvochtigheidsgraad speelt echter ook nog een rol mee in de warmtebeleving.
    Geniet vooral van Maleisië. In welke opzichten verschilt dit land volgens jullie trouwens van Indonesië?
    Groeten, Jelmer en Jeanet*
  3. Toos:
    20 maart 2011
    He, bah wat vervelend nou .... al die regen. Wij hebben hier tenminste schitterend weer. Nog net geen bikini aan. Lekker de hele dag buiten. De kinderen hadden een tent gebouwd, dus wij hadden hier onze eigen vakantie. (hahahaha)
    Groetjes van de Stelling:
    Erik, Toos, Lars, Tara en Cindy
  4. Inge:
    23 maart 2011
    Fuck Ronald, had dat eerder gezegd.
    al die moeite doen,
    terwijl we zo de foto's van jou konden kopiëren.
    Nou, het is niet anders, nu zijn we er alweer geweest...zucht....
  5. Inge:
    23 maart 2011
    De overeenkomst met Indonesië en Maleisië.
    Het kan er beide heel warm zijn, maar ook veel regenen.
    De taal is overigens ook redelijk overeenkomstig.
    de verschillen:
    Maleisië is meer ontwikkeld. auto's, gebouwen, wegennet, (totale infrastructuur)
    dit zie je terug "op de straat" minder stalletjes, meer restaurants. het is hier duurder. Heel duidelijk een groeteboer is een groenteboer en een loodgieter is en loodgieter, In Indonesië doet idereen maar wat. Privé en "werk" loopt in Indo door elkaar. hier in Maleisië gaat men naar het werk, net zoals in Europa. Het eten in Maleisië is ook minder dan in indo.Indonesië oogt veel rommeliger dan Maleisië.
  6. Martin:
    24 maart 2011
    Heb nx te melden dus doe dat dan ook niet groetjes! (tja en en "groetjes"heb je ook al nx)
  7. anne en klaasje:
    25 maart 2011
    Hallo Inge en Jan

Zo te lezen vervelen jullie je nog niet, mooie verhalen en foto's. We blijven jullie volgen.
    Groeten van Anne en Klaasje.