Inspanning

3 december 2010 - Phu Kra Dung, Thailand

We zijn inmiddels in Phu Kradung.

Dit Nationaal Park, ligt op een plateau op circa 1200 meter.

Dus klimmen geblazen.

Gelukkig kunnen we de bagage die we niet denken nodig te zijn, beneden achterlaten.

Met onze kleine rugzakken op klimmen we in ongeveer 3 uur naar boven.

Voor ons een hele inspanning met veel zweet erbij.

Er zijn verder geen wegen, of liften die op het plateau uitkomen.

Dus alles moet per voet naar boven worden gebracht.

Dit geldt voor Toeristen, die hun eigen tas niet willen dragen,

maar ook voor al het eten en drinken wat naar de top moet voor de mensen op het plateau.

Hier worden mensen voor ingehuurd die per kilo betaald krijgen.

Die gasten hebben me toch een partij kuiten.

Hierboven kan het na zonsondergang erg koud zijn.

We hebben hier gelukkig rekening mee gehouden qua kleding.

Grappig om te zien, dat men 's avonds met een muts en handschoenen aan loopt.

We slapen in een tent. Deze is al opgezet voor ons.

Olifanten stront is al gesignaleerd, dus de volgende dag maar op olifanten jacht.

We gaan de jungle in, op de duidelijk door de olifanten gemaakte paden.

Helaas zien we geen olifant en op een gegeven moment ook geen pad.

We hebben wel mooie uitzichten, maar hebben geen idee waar we zitten.

gelukkig is het pas om 18:00 uur donker.

Uiteinderlijk horen we wat mensen praten, die over een pad lopen.

Gelukkig. ook dat weer overleeft.

Nu nog even de bloedzuigers van ons af trekken

en we kunnen verder over de duidelijk gemarkeerde paden langs watervallen en cliffen.

Er schijnt een mooie zonsondergang te zijn (natuurlijk 9 kilometer vanaf waar we zitten)

dus maar de paden op en de lanen in. Op naar de zonsondergang.

Nou, hierover verder geen commentaar.

Balend van het feit dat we weer terug moeten,

Komt ons redder in nood.

Er staan fietsen klaar, die nog even terug gebracht dienen te worden naar de campsite.

Dit is een aangename verrassing.

Dus binnen een half uur zijn we weer bij onze tent.

Maar weer wat rijst naar binnen werken en slapen.

1. Toos:
    5 december 2010
    Afzien zeg... geen pad om op te lopen en dan nog weer het hele eind terug moeten ..... Tja, ben ik blij dat ik in Nederland zit (ahum) Hier hebben we lekker sneeuw en ijs. Hoewel het nu alweer wegsmelt. Toch hebben we gisteren nog met z'n allen geschaatst. Ben behoorlijk gevallen en loop nu met een dikke knie. Krijg je he, als je denkt dat je kunt schaatsen...
    Nog een nieuwtje: afgelopen vrijdag een interview gehad met de Midden-Drenthe krant. Ze gaan een artikel over mijn boek plaatsen.
    Hee, Jan en Inge. Blijf vooral zo doorgaan! Hebben we in ieder geval wat zonnigs op onze computer.
    Groetjes uut de Smilde van ons allemaal,
    Toos
  2. Martin:
    6 december 2010
    Tja, oude jaars avond hier. Morgen is Thijs dan echt alweer 5 jaar! De Sint is weer weg (en heeft weer teveel cadeaus hier achtergelaten....) en wij zijn ons dus aan het opmaken voor het volgende feesie.
    Zaterdag het allereerst kinderfeestje hier thuis. Ben benieuwd hoe dat verloopt! Zondag de hele familie (nou ja, de hele -2) over de vloer. Gezellig! We gaan jullie nog wel missen hoor, zondag.
    We lezen wekelijks jullie blog even, dus we blijven heerlijk op de hoogte
    Dikke knuffel van de jongens