Kerst

24 december 2010 - Luang Nam Tha, Laos

Het is nu kerstavond.

Hier in Loas merken we er nagenoeg niets van.

Gelukkig hebben we wel veel reactie uit Nederland.

Bedankt voor de kerstgroeten allemaal......

Af en toe zie je bij een restaurant of guesthouse een kerstboom staan, dat is alles wat we merken aan de kerst. O ja en vanaond in het restaurant zaten en paar westerse touristen met een kerstmuts op hun hoofd.

verder hebben we by the way nog geen insecten gegeten.

wat misschien nog wel gaat gebeuren. je weet maar nooit.

ook nog geen levende dingen gegeten. dus dat valt ook mee.

diaree hebben we ook nog niet gehad.

Het sneeuwt hier nog niet, en we hebben ook nog niet kunnen schaatsen.

Morgen de 25e hebben we in de planning om terug te reizen per bus naar de hoofdstad: Vientienne.

dit gaat ongeveer 18 uur kosten. Ons kerst maal zal zoiets zijn als een broodje in de bus en Noodle soep op een busstopplaats. Als drankje zullen we een fles water meenemen, misschien als traktatie met een beetje ranja.

Allen goede kerstdagen gewenst.

genier ervan met elkaar.

Jan en Inge

1. Saskia Kuijer:
    24 december 2010
    hallo Inge en Jan

Wij blijven jullie volgen,en genieten van de leuke foto's.Maar hierbij Prettige Kerstdagen gewenst.Wij hebben hier weer een witte kerst,en jullie natuurlijk veel zon.
  2. Ronald:
    25 december 2010
    Hoi,

Prettige feestdagen hoef ik jullie volgens mij niet te wensen, want zo te lezen is het daar bij jullie elke dag feest....

We sleeen er hier wat op los en de schaatsen zijn inmiddels ook weer uit het vet. Vanmiddag gaan we gourmetten en daarna naar "opa en oma in Drenthe" Kortom : ouderwetse hollandse kneuterigheid.

We drinken er een paar op jullie!
  3. Bianca en Joke:
    Hallo Jan en Inge!
    (We hebben jullie in Luang Prabang ontmoet en nog eens gesproken in Luang Namtha, weten jullie het nog?) Hoe gaat het met jullie reis? Zo te lezen zijn jullie nu in Vientiane en hopelijk voor jullie merk je daar iets meer van de kerst. Wij zitten in Hanoi (gisteren aangekomen) en het is hier steen koud, bewolt en onwijs druk. Van de kerst merken wij ook niet veel meer dan hier en daar een ielige kerstboom met bonte versiering. Maar zometeen maar eens de stad onderzoeken en...op zoek naar de Joma Bakker! Die zou ook in Hanoi moeten zijn en dat zal de kerstsfeer weer een boost geven. Geniet van de reis!
    Groeten,
    Bianca en Joke
  4. Mieneke:
    26 december 2010
    Hallo Jan & Inge we wenssen jullie ook fijne dagen toe .
    Groetjes Willem & Mieneke
  5. Arno Stevens (neef, weet je wel):
    Hey familie,

Wat leuk die verhalen! Erg herkenbaar ook. Met name die kerstmaaltijd... Noodlesoep, ook met kerst heel goed te eten:)

Ik heb jullie nu ook gevonden dus zal het zeker volgen. Wordt wel een beetje jaloers als ik dat zo lees, leuk hoor! Geniet ervan!

Hartelijke groeten vanaf de paardelandsdrift waar wij straks met de hele familie gaan genieten van een kerstmaaltijd wat iets uitgebreider zal zijn dan noodlesoep en water! Sowieso gerstenmout en hop erbij:)

Gr. Arno! (en fam.)
  6. Jeroen Starrenburg:
    Hey daar.
    Muis bevalt het goed hier in de kerst vakantie en denkt eraan nog even te blijven want buiten vind ze toch te koud. Begint al nieuwe vrienden te maken en heeft een haat liefde verhouding met die knappe sterke rooie vent hier in huis.Hier natuurlijk het standaard gebeuren met eten(vreten)en drinken(zuipen). Dus word er getraind tussen de maaltijden door hahaha. We zullen jullie missen tijdens oud en nieuw(doen we nu al)dus moet Simpie maar de gangmakers rol over nemen. En we zullen er nog 1( en nog 1 en nog 1 en nog 1)op jullie nemen en toosten op een veilige voortzetting van jullie reis en op onze goede voornemens (denk ik hihi)
    tot laterrrrrrrrr
  7. Martin:
    26 december 2010
    Hallo daar jammer dat jullie vandaag niet "geskyped"hebben Wij waren met zijn allen weer bij pa en ma, was gezellig, zelfs zonder jullie De kinderen hebben nog even met pa zijn nieuwste speeltje gespeeld (scootmobiel met slee)en hadden dus ook dikke pret SCOOTMOBIEL? ja scootmobiel
    Vraag Ronald maar om foto's
    Hier is verder alles rustig groet Martin
  8. Sebastiaan:
    26 december 2010
    Zo eindelijk Jan en Inge gevonden. zo te zien vermaken jullie je best.
    Ga zo door en verras ons maar met de foto's en filmpjes.

Groeten,
    Sebastiaan (oud collega)
  9. Henk Stevens:
    27 december 2010
    Groeten vanuit een besneeuwd Emmen.Lijkt mij een mooie belevenis van jullie.Wij wensen jullie een goeie jaarwisseling toe en een gelukkig 2011.De groeten van Henk en Rika
  10. Rinus:
    27 december 2010
    Hoi Jan en Inge,
    blijkbaar een heel andere Kerst gehad dan je gewend zijn. Ik kan me dat best voorstellen ('s Zomers aan de zonnige kust van Zuid-Afrika). Over het weer zul je wel goed geinformeerd zijn. Ik hoop dat je een prima reis hebben ofschoon Cambodja je niet altijd vrolijk zullen stemmen.
    M'n missie in nov. was nogal gecompliceerd. De volgende in jan. hoop ik (ook Eritrea, weer in Hagaz)prettiger te ervaren. In april staat er een naar India gepland. Op 19 maart is het hier groot feest maar dan zijn je nog niet terug verwacht ik.
    Ik zal wat vaker je verslagen lezen om beter opde hoogte te blijven. Waar vieren je de jaarwisseling?
    Alvast een fantastisch 2011 gewenst en een onvergetekijke jaarwisseling. Groeten, Rinus.
  11. hielke en ellie:
    29 december 2010
    pa en ma,
    De beste wensen voor 2011 gewenst. Wij genieten hier nog elke dag van de sneeuw.Met oud en nieuw zijn we als vast clubje weer bijelkaar.Nu gaan we in het centrum van Beilen vuurwerk bewonderen,we zijn door Oostland uitgenodigd.Pa is dit jaar vrij van oliebollen bakken.Ww gaan heerlijk genieten !!!!!

groeten hielke en Ellie
  12. Jako,Margreet,Jessie,Thomas:
    29 december 2010
    Hey Jan en Inge,
    Ook wij volgen jullie op de voet, nou ja, op redelijke afstand dan... In ieder geval willen wij jullie een geweldig 2011 wensen en een hoop interessante ervaringen. Maar daar ontbreekt het jullie niet aan zo te zien.

groetjes,
    Jako, Margreet, Jessie en Thomas
  13. André Soppe:
    30 december 2010
    Hoi Jan en Inge,
    Al vast de beste wensen voor 2011.
    Zo te zien beleven jullie mooie dingen, blijf gewoon door gaan met foto's en filmpjes te maken.
    Jan,sommige klanten vragen hoe het gaat, dan zeg ik maar dat je moet afzien in dat warme land.

Nog veel plezier.
    Groeten André
  14. Jelmer de Vries:
    31 december 2010
    Nog een paar uurtjes en bij jullie zo'n 6 uur eerder dan bij ons; de jaarwisseling! Gelukkig nieuwjaar en heel veel reislezier en oneindig veel mooie avonturen en ervaringen gewenst. Liefs Jelmer en Jeanet*
  15. Albertje Tigelaar:
    31 december 2010
    Hoi Jan en Inge. Nog een paar uurtjes en dan zit dit jaar er weer op. Vanuit Hoogeveen wensen we jullie een heel gelukkig nieuwjaar toe met nog veel meer mooie reisverhalen die wij hier dan weer met veel belangstelling volgen. Groetjes van ons.