Formule 1

10 april 2011 - Kuala Lumpur, Maleisië

Dit weekend wordt de formule 1 gehouden in Kuala Lumpur.

De vorige keer dat we in KL waren,

hebben we voor dit weekend al een hotel geregeld in de stad én online tickets besteld voor de race van zondag.

Voor de ticket-verzending hebben we het adres opgegeven waar we nu slapen;

Het Transit Point guesthouse.

Zaterdagavond checken we in en vragen of de kaartjes aangekomen zijn.

Nee, dus. Kutter de kut!!!!!!!!!!!!

Ik het computertje aan om een pis-mail te sturen naar de organisatie van F1.

We hebben wel betaald en hebben er naar uitgekeken.

Blijkt dat we afgelopen week een mailtje van de organisatie hebben ontvangen,

met als bijlage de tickets.

Hoi!!!! we printen de tickets (met barcode) uit en kunnen dus toch naar de autoraces gaan.

zondagmorgen vertrekken we met mono-rail, trein en bus. Onze tassen met bolletjes en water worden geckeckt en ook hier (net zo als op het circuit van Assen) is het niet toegestaan om zelf meegebracht eten en drinken binnen de hekken te krijgen.

We kauwen de broodjes bij de ingangspoort op en spoelen het weg met wat water.

(een pak koekjes weten we naar binnen mee te smokkelen.)

Tegen 12 uur zitten we op de/het talud en kijken naar de races voorafgaand aan het echte werk...

om exact vier uur begint de formule 1. Wat een herrie en wat gaat het hard.

We zitten op een mooie plek, waar we veel bochten zien, ook kunnen we de race volgen op een groot scherm.

Het is een mooie ervaring om dit in het echt eens mee te maken.

Als het afgelopen is, ruimt iedereen zijn afval op (heel wat ander dan bij de TT)

Iedereen loopt in alle rust in kollone naar de uitgang (Heeeeeeeeeeeeeeeeel wat anders dan bij de TT) Wat een verschil of er alcohol in het spel is of niet.

We stappen in een volle bus met de gedachte dat we in een bus zitten die ons naar KL brengt.

Het blijkt dat we in een bus zijn gestapt, die om het circuit heen rijdt, om iedereen bij een parkeerplek, dan wel bushalte af te zetten.

We komen voor de tweede keer bij onze bushalte langs en stappen maar eens uit.

Daar staat een hele rij mensen te wachten op de bus die naar verschillende plekken in KL gaat.

wij moeten naar KL centraal en sluiten aan in de lange, lange rij.

Ik zal er niet teveel aan uitwijden, maar logistiek, valt hier nog heel wat winst te halen.

Uiteindelijk komen we  toch aan bij ons guesthouse. De race is op TV en kijken deze nog even samen met de andere gasten die ook live bij de races aanwezig waren.

Vandaag zijn we naar een tentoonstelling geweest over dinosaurussen.

Wat een geweldig grote beesten zijn dit toch geweest.

Er worden verschillende skeletten van dino's getoond.

Beetje jammer is dat ze hier ook geprobeerd hebben om het geluid na te bootsen. Dit is zeer irritant.

In dit gebouw waar deze tentoonstelling is, is ook een museum voor natuurkundige en scheikundige weetenschap. We kunnen allerlei proefjes doen betreffende zwaartekracht, geluid, energie, waterkracht enz. enz. Een goed opgezet museum, leuk om te zien en te doen......

1. Connie:
    11 april 2011
    Heee Inge en Jan!!!!

Wat fantastisch allemaal wat jullie meemaken!!! Nog zeker geen last van heimwee? Vandaag hadden we hier in Nederland een lekkere warme lentedag!! Eindelijk...
    Geniet nog maar lekker met zijn beiden!!! Ik las dat jullie in Tioman island waren geweest, daar ben ik jaren geleden ook geweest. Lekker warm en enge spinnen.
    doeiii groetjes Connie
  2. anne en klaasje:
    13 april 2011
    hoi Inge en Jan

Allereerst van harte gefeliciteerd met je mammes verjaardag. Zal haar straks even een knuffel geven namens jou, oke?
    Gaat goed met jullie zo te lezen, geniet ervan. ook een knuffel van ons. groeten Anne en Klaasje.
  3. hielke en ellie:
    14 april 2011
    Wat een belevenis om de formule 1 mee te maken
    Wij houden het maar bij de elektrische fietsten,het is ideaal .We maken nu een tour van 45 kilometer.
    Ik heb pa nog niet op zijn scooter gezien.Zondag verjaardag van Andre en volgende vrijdag wordt Tessa 1 jaar.De kans is groot dat we buiten kunnen zitten .We hebben de tuin bijna klaar ,dat is elk jaar een hele klus.Veel plezier met het vervolg van de reis liefs van pa en ma.