Grotten in Vang Vieng

13 december 2010 - Vang Vieng, Laos

Vanuit Vientiane zijn we naar het noorden vertrokken.

Vang Vieng staat op onze agenda.

Dit is een ZEEEEEER toeristische plaats,

het plaatsje wordt overspoelt door jeugdige backpackers.

Het lijkt hier de Costa del Sol wel.

Veel drank, dus lawaai en gezwalk over straat.

In de restaurants en barretjes staat constant de tv aan.

Ze hebben er een DVD ingedrukt, waarop de hele dag Friends, South Park of the Simpsons wordt uitgezonden.

je kunt hier Kajakken, Kanoen en met een binnenband de rivier af drijven.

Wij hebben hier maar weer eens een brommertje gehuurd en rijden wat rond.

Er zijn mooie rotsformaties, maar het is behoorlijk bewolkt, dus dan raden we maar hoe ze eruit zien.

In deze omgeving zijn er heel veel grotten. de ene heel hoog in de berg, daar moet je eerst naar toe klauteren, de andere makkelijk te komen, maar moeilijk om doorheen te kruipen.

soms zijn deze heel smal.

We hebben een grot bezocht, waarop aan het einde van de smalle gang, de grot vol staat met water. hier hebben we gezwommen.

Dit is best een rare ervaring, in het donker met een hoofdlampje op, eerst een stuk in het water, koppie onder, om vervolgens in een grote ruimte boven te komen.

Verder hebben we wat gewandeld door de rijstvelden (er is net geoogst, dus een dorre boel, op het land)

Tijdens het wandelen, moeten we af en toe een rivier, of watertje oversteken.

dit gaat soms met een leuke brug, maar regelmatig ook met een inelkaar geknutseld bamboe-bruggetje.

Dit is altijd spannend, of de brug

(Bamboe met ijzerdraad en fietsbanden verbonden) onze westerse lijven wel houdt.

(so far so good...)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Toos:
    13 december 2010
    Hee Bagpackers,
    Missen jullie het koude Nederland al een beetje? Ik bedoel maar, zo met die mooie rotspartijen, blauwe meren en het mooie weer (af en toe een bewolkte dag erbij), zwemmen in rotsen. Nou nee hoor, dan blijf ik liever hier in Nederland. (ben helemaal niet jaloers). hahahaha.
    Komen jullie nog over voor de kerst? Ik geloof dat we 2e kerstdag op Laaghalerveen zijn, dus als jullie nog even tijd hebben......
    Lars heeft vandaag zijn typediploma gehaald en moet dus nog even oefenen of hij het nog kan. Hier komt hij:
    hallo hier ben ik dan ik kan goed typen hoor. Want ik had 96 aanslagen per minuut goed he!!!!!! Is het leuk (hebben julli sneeuw????) vast niet wij wel.
    Groetjes Lars!!

Groetje fam. Martens
  2. Truus:
    14 december 2010
    He luitjes, geweldig die verhalen. Wat een prachtige landen en dito foto's. Blijven jullie volgen... Verheug me al weer op het volgende verhaal. Hebben jullie al insecten gegeten? Ik heb een beeld in mijn hoofd van een op een sprinkhaan kauwende Inge waarbij je de pootjes uit de mondhoeken ziet steken...brrrrr
  3. hielke en ellie:
    16 december 2010
    Hallo luitjes,wat een avontuur.in de rotsen zwemmen met een lampje,doodeng vind ik dat!!
    Het zijn prachtige plaatjes,vooral de lagoen,en de video van de slang.Wij baggeren weer door de sneeuw en koud dat het is.Pa is druk met bakken ,vandaag kniepertjes .heb je ook zin?? Je mag ze halen.Alles is hier in kerstsfeer,steeds meer buitenverlichting.
    en veel kerstmarkten.hier alles oke groetjes E en L
  4. Jeanet en Jelmer:
    19 december 2010
    Hé Jan en Inge,

Wij zijn eigenlijk heel benieuwd of en wat er is te merken van een Kerstsfeer in Laos. Of zijn jullie inmiddels al weer in een ander land (Cambodja of Vietnam)?
    Wij proberen de komende week in Wenen te geraken,of dat zal lukken is de vraag want op dit moment is het vanwege de weersomstandigheden één grote chaos op de Europese luchthavens.
    Verder gaat het met ons drieën heel erg goed.

Groeten van Jelmer, Jeanet en X
  5. Ben en Tonny:
    21 december 2010
    Hoi Jan en Inge .

Het is maar goed dat jullie niet in Holland hoeven te reizen , want het verkeer heeft deze winter veel problemen.
    Wij willen jullie alvast een goede KERST wensen , en een gelukkig ,gezond en anvontuurlijk NIEUJAAR.

Groetjes Ben en Tonny