Kan er ook nog wel bij

1 januari 2011 - Pakse, Laos

Na een goede nachtrust, Pijnstillers voldoende,

besluiten we om de 50 kilometer terug te rijden naar Pakse.

Inge kan haar knie niet goed buigen en zet haar voet op het voorste stepje van de scooter.

Onderweg komen we nog bij een waterval langs.

In het kader van ach..... we zijn er nou toch, hebben we die ook nog maar even mee gepakt.

Tegen een uurtje of 12 zijn we in de stad Pakse.

Jan parkeert Inge op een terras bij een internetcafe.

Hier blijkt internet lekker niet te werken. IRRITANT!

Jan gaat op zoek naar een Guesthouse.

Tijdens de scooterhuur hebben we onze was bij een Laudry gebrach, deze zal nu we schoon zijn.

Jan rijdt er naar toe. Laudry gesloten. dus geen schone kleren.

Op de terug weg, om Inge op te pikken wordt hij aangehouden door de politie.

Boete...Waarom weten we nog steeds niet, maar Bromsnor heeft voor 2010 nog even een leuke bonus kunnen scoren.

Jan vraagt om een bon, hij krijgt deze niet.

Het gaat niet om het dikke bedrag van 5 euro, maar om het idee......

Oudjaarsavond brengen we internettent door. De familie geskypet en alle ranzige filmpjes van Wiecher bekeken. (nog bedankt, voor het doorsturen)

Tegen twaalf uur, horen we als we onze oren goed spitsen, een aantal knallen.

Nou dat was 2010.  2011 ligt vers voor ons. benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen.

We besluite tegen half 1 richting ons guesthouse te gaan.

daar aangekomen blijkt het hek op slot. Normaal klim je erover, maar met een aantal hechtingen in je inmiddels behoorlijke vochtige knie, zit dat er even niet in.

Gelukkig loopt er nog een tourist, die een personeelslid van het guesthouse van zijn bed ligt.

Deze kijkt wel verbaasd, wat moeten we nog zo laat bij pad? (hallo... het is oudjaarsavond...!!)

De feestdagen van December zijn aan ons voorbij gegaan.

in April viert men hier het nieuwe Boedha jaar. dus niet op 1 januari.

Christus kennen ze hier niet, 25 decemer is dus een doorsnee dag.

We hopen dat we de tweede periode van 7, in deze 2 dagen hebben afgesloten.

Voor iedereen een fantastisch 2011 toegewenst!!!!!!

1. Geert en Janny:
    Hoi Inge en Jan.
    Ja, soms zit het mee en soms zit het tegen. Alles toch nog redelijk goed afgelopen. Beterschap met je knie en de rets natuurlijk en natuurlijk de allerbeste wensen voor 2011.
    Gr. Geert en Janny
  2. Henk Stevens:
    1 januari 2011
    Een hele gerustelling dat de brommer heel gebleven is.(grpj)Zorg dat je er niet met te pas komt.(opa uitspraak)Nog de beste wensen voor 2011.En geniet van deze bijzondere reis.We blijven jullie volgen.Gr.Henk en Rika
  3. Selina:
    1 januari 2011
    Een heel gezond en gelukkig nieuwjaar toegewenst!
  4. Wiecher:
    1 januari 2011
    Ik zie dat jullie zelf ook een ranzig filmpje gemaakt hebben.
    Ook de beste wensen voor dit nieuwe jaar!
  5. Saskia Kuijer:
    1 januari 2011
    Een heel gelukkig 2011.Nou gelukkig alles goed afgelopen.Dacht al Jan is mooi bij gekleurd??!!!!En als je terug komt misschien iets in de zorg Inge???Schoudertje terug drukken in de kom
  6. Zussie:
    1 januari 2011
    Als eerste nog even een heel gelukkig nieuw jaar namens ons vieren. Zitten nu ff op nieuwjaarsvisite bij pa en ma. Meteen ff de mobiel erbij en pa en ma even op de hoogte stellen van jullie verhalen. Dat het zulke spannende verhalen waren, wisten ze al van inge's moe. Maar dat er ook beeldmateriaal is wisten we niet.... wel smakelijk zo boven de oliebollen...
    We hopen snel weer goede en leuke berichten van jullie te lezen. Wij starten nu maar even een sjoelcompetitie.... bterscahp inge met de knie en schouder. Veel liefs van ons vieren
  7. Edwin, Jolanda, Kevin en Ramon:
    Ha die Jan en Inge

Allereerst een heel voorspoedig en reisvol 2011!
    Wat genieten we van de verhalen die jullie schrijven.
    We hopen dat jullie nog veel mee mogen maken, (veilig!?!?!)

Groet vanaf DE Smilde
  8. Arno Stevens (neef, weet je wel):
    2 januari 2011
    De allerbeste wensen voor 2011. Reizen door Azië brengt niet alleen maar positieve dingen met zich mee, maar blijf genieten! En jammer dat oud en nieuw daar niet gevierd worden, maar wat zullen jullie ons uitlachen straks half april, wanneer daar het nieuwe jaar gevierd wordt! Helaas is dat wel zonder oliebollen! Heel veel reisplezier verder en Inge, succes met schouder en knie. En Jan, succes met de schouder en knie van Inge...:)

Gr. Arno (je weet wel...)
  9. Andre', Hennie, Twanen Marit:
    Hoi Jan en Inge

Nog de beste wensen voor 2011 en ook alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
  10. anne en klaasje:
    Hoy Inge en Jan
    Kom ik net tot de ontdekking dat je woensdag jarig bent, alvast van harte gefeliciteerd en maak er wat moois van. Een voorspoedig herstel toegewenst met je knie, doe het maar even rustig aan. groeten a en k.
  11. hielke en ellie:
    Hielke en Ellie
    De beste wensen voor het jaar 2011.Dat je knie snel mag genezen zonder infectie.Aan de jodium zal het niet liggen.dat was even heftig.Goeie film van Jan.
    Voor Inge alvast gefeliciteerd met je verjaardag
    Groetjes H en E

.Het was een grote verrassing jou aan de telefoon te hebben.maar je hebt alles niet verteld ,we schrokken toen we het verhaal op de computer lazen
  12. Arjan:
    2 januari 2011
    De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Een jaar zonder ongelukken, maar wel met veel belevenissen zullen we maar hopen. Inge, beterschap gewenst.
    Hier is alles redelijk rustig verlopen. Ze hebben alleen de auto van Joke gedeeltelijk gesloopt. Een strijker tussen de ruitenwisser en de voorruit. Tja, daar kan zo'n ruit niet tegen. Ik ben inmiddels verhuist naar Zandvoort.

Groetjes van Arjan & Joke.
  13. Rinus:
    3 januari 2011
    Hoi Jan en Inge,
    net bijgekomen van de schrik (jullie maken toch wat mee!)en het genieten van jullie interessante informatie mail ik even mijn (geringe) belevenissen.
    Kerst in M'burg ,oud en nieuw traditioneel in Den Bosch met genoeg bier. Morgen weer naar M'burg om de voorbereidingen te treffen van ma's verjaardag (91).
    Ik hoop dat de verwondingen snel vergeten kunnen worden opdat het niet ten koste gaat van jullie reisplezier.
    Ik meen dat ik al verleld heb dat er een missie staat gepland in april naar India ('k ben benieuwd).
    29 jan. ga ik 14 dagen naar Eritrea (2e bezoek Hagaz).
    De sneeuw is hier praktisch verdwenen. Verlang ook naarde zon. Net nieuwe contracten gemaakt (KvE is out) en ga nu inpakken voor morgen. Groeten uit Den Bosch, veel plezier, kijk uit voor.........Rinus.
  14. ron:
    3 januari 2011
    Wij wensen jullie een veilig en zonder brokken 2011 toe!
    Ik weet dat wordt lastig met Jannemanbrokkenpiloot, maar toch.
    Hoe gaat nu met je knie? Geen last van maden?:-0 ;-)
  15. Rinus:
    Hoi Inge en Jan,
    helemaal vergeten door de schrik denk ik om jullie en met name Inge een fijne verjaardag te wensen.
    Hopelijk maken jullie er een onvergetelijke dag van (maar dan in de beste betekenis).Hartelijk gefeliciteerd en 't beste verder op jullie "trip".
    Groet en tot ziens, Rinus.
  16. Geertje:
    Dag kinders.
    Met het oog op morgen (dat is overigens een radioprogramma dat op 5 jan. 35 jaar bestaat)even een berichtje van je ouders om je te feliciteren met je verjaardag. De knuffel houd je te goed.
    Veel plezier deze dag en verder ook natuurlijk.We spreken elkaar nog. Liefs pa en ma.En beterschap met de knie. Pas goed op elkaar.
  17. Geert en Janny:
    4 januari 2011
    Hoi Inge (en natuurlijk ook Jan). Ook vanuit Aalden een hartelijke felicitatie voor je verjaardag. Maak er wat van samen en veel plezier nog op jullie reis. We kijken al weer uit naar het volgend verhaal. Hopelijk is je knie en schouder weer wat beter en niet weer in kuilen rijden.
  18. Martin:
    4 januari 2011
    Zo, dan maar weer Oudejaarsavond!
    Een hele fijne verjaardag, wij drinken er hier eentje op je!
  19. Beern'd:
    4 januari 2011
    Hoi wereldreizigers! Ten eerste een heel goed, gezond en enerverend 2011 toegewenst. Inge, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Tjonge, wat maken jullie wat mee zeg. Erg mooie verhalen en belevenissen, tenminste de meeste....We wensen jullie nog heel veel succes (en beterschap).
    Het ga jullie goed. Groetjes Karin, Tom en Arend.
  20. HENK EN TINEKE:
    Hallo Inge en Jan
    gefeliciteerd met je verjaardag.De beste wensen voor 2011,heb je wel nodig zo te zien.groetjes Henk en Tineke
  21. Ageeth:
    4 januari 2011
    he brokkenpilootjes allereerst nog de beste wensen en een gzond 2011(dat word in jullie geval al weer moeilijk haha) en inge van harte met je verjaardag en jan natuurlijk ook met je vrouwtje. Nou wel voorzichtig aan doen he, want we hebben bijna alles rond, zal wel even vragen of er hier ook een apparte annuleringsverzekering voor nodig is haha, nou wens jullie nog veel reisplezier en inge beterschap xx de kipjes
  22. Zussie:
    5 januari 2011
    Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de Glooorrriiiaaaa in de gllooooorrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaa!! Hieper de piep... HOERA!!!!

Inge gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een gezellige dag van samen met Jan!

liefs
  23. Berend & Geesje:
    5 januari 2011
    Hartelijk gefelicteerd met je verjaardag Inge.
  24. Jan Schonewille:
    Hoi Jan en Inge. De beste wensen voor 2011! Nog veel plezier daarzo. groet Jan
  25. Ronald:
    gefeliciteerd met je verjaardag
  26. Saskia Kuijer:
    6 januari 2011
    Gisteren er nog aangedacht aan je verjaardag,en helemaal vergeten te schrijven.SORRY 1 dag te laat,maar dus niet vergeten.Maar bij deze alsnog Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.Leuke dag gehad??Veel visite gehad??Was vast een goedkope verjaardagsvisite.Goed verwend natuurlijk veel cadeaus gehad.Hoe is het verder met je,en met je knie wil het allemaal weer een beetje???En de reis nog niet zat,vooral dat mooie weer he.Tot horens
  27. Jeanet en Jelmer:
    6 januari 2011
    Slechts 1 dag te laat, maar Inge daar komen ze dan........
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    heel veel verjaardagszoenen en de hartelijke felicitaties voor je verjaardag! X Jelmer en Jeanet
  28. oom Albert en tante Harma:
    6 januari 2011
    Ook uit nieuw amsterdam veel geluk in 2011. Inge: nog gefelicitaart met je verjaardag! Pas goed op jullie zelf, leuk dat we jullie kunnen volgen. Gr. Albert en Harma.
  29. Henk Stevens:
    6 januari 2011
    Inge,ik zat op de W.C. en zag dat je gisteren jarig was.Nog van harte gefeliciteerd met dit feit.Ook van Rika natuurlijk. We blijven jullie volgen.
  30. broertje:
    6 januari 2011
    Beter laat dan nooit van harte gefelisiteerd dan nog gr Martin
  31. Selina:
    7 januari 2011
    Te laat!!Nog van harte gefeliciteerd!!!
    liefs!
  32. Inge:
    7 januari 2011
    Hoi Patrick en Selina.
    Bedankt voor de felicitaties.
    Patrick, ook nog van harte gefeliciteerd.
    Hoe is het met de voorbereiding van de bruiloft?