Samosir

27 februari 2011 - Samosir, Indonesië

Na een reis in de nachtbus,

zijn we aangekomen op het eiland Samosir.

Hier gaat dinsdag de bruiloft van Sebastiaan en Nova plaats vinden.

We hebben een mooie bungalow gevonden (voor weinig)

Een gedeelte van de mensen hier op Samosir, leeft in traditionele Batak huizen.

ons bungalowtje is ook een batakhuisje, met een leuk balkonnetje.

We arriveren rond de middag op Tuktuk, het dorp waar schoonzus Lia en bruid Nova opgegroeid zijn.

We trekken onze zwemkleding uit onze tas en duiken het lekkere water in.

Deze keer zwemmen zonder fles op onze rug......... wil ook best, als je je hoofd maar boven water houdt.

Na de lekkere verfrissing bellen we André, om te vertellen dat we op het eiland geariveerd zijn.

André, Lia en Lorenz rijden ons tegemoet. Leuk om hen weer te zien.

Lorenz is nog een beetje verlegen, maar hij komt al vrij snel los.

we drinken een bakkie met elkaar in een leuk café tje en Lia tovert heerlijke stroopwafels te voorschijn. Ma Lindemulder, super bedankt!!!!!

Ook worden er wat kranten overhandigt. Het Dagblad van het Noorden!!!!

Het pakketje wat moeders Lindemulder voor ons heeft gemaakt,

wordt dankbaar in ontvangst genomen. Bedankt!!! en André en Lia, bedankt voor het meezeulen.....

We gaan over op een biertje en het is net of je elkaar de dag ervoor nog gesproken hebt, in plaats van 3 maanden.

We zijn hier voor de bruiloft van Nova en Sebastiaan Ploeg.

Uiteraard is de familie Ploeg ook aanwezig  op het eiland. Dus we zoeken hen nog even op.

We kletsen wat en praten over de aanstaande bruiloft.

Voor het verslag van de familie Ploeg;

www.basennetty.waarbenjij.nu

In 2006 zijn we hier ook al geweest voor de bruiloft van André en Lia.

Er is in onze ogen weinig veranderd. Net of de tijd heeft stil gestaan.

Inge heeft nog geen kleren en schoenen voor de bruiloft, dus deze moeten nog geregeld worden.

We huren een scooter en rijden naar het op 5 kilometer van Tuktuk gelegen dorpje Tomok.

In 10 minuten is de kleding gekocht, de schoenen volgen ook in 5 minuten.

Da's snel. Tijd om verder het eiland te gaan bekijken.

Wat in 2006 een slechte, modderige weg was, is nu een mooie racebaan geworden.

We maken lekker veel kilometers en hebben na elke bocht weer een nieuw uitzicht.

Wat is het ook hier weer mooi.

Om voor de bui thuis te zijn rijden we maar weer terug naar Tuktuk.

's avonds zijn wij samen met de familie Ploeg en André en Lia, Lekker aan het smikkelen aan het dinner bij de ouders van Nova.

Wat lief, dat we door de familie van Nova uitgenodigd zijn. We zijn niet eens familie.

De volgende dag, kruipen we lekker op onze ligbedjes met de stapel kranten en spitten deze van A tot Z door. Als het ons te heet wordt, nemen we maar weer eens een duik in het Toba-meer.

We zijn toe aan wat beweging en lopen wat door de landerijen, tussen de koffieplanten, mais, chillie, bananen en buffels door.

We hadden voor vanmiddag en vanavond een vrijgezellenfeest gepland.

Deze hebben we helaas in een aangepaste versie moeten vieren.

Door een ongeluk in het dorp, waarbij iemand omgekomen is en iemand zwaargewond.

We kunnen het niet maken, om vrolijk door het dorp te lopen, terwijl het hele dorp aan het rouwen is.

(voor details hierover zie: www.basennetty.waarbenjij.nu )

We hebben wel het etentje doorlaten gaan,

waarbij Indonesische Nova, in Staphorster klederdracht werd gehezen,

en Sebastiaan mocht de Batakkleding dragen van zijn schoonvader.

Sebastiaan en Nova waren verrast. Mooi, dat was net de bedoeling.....

De ouders van Sebastiaan hebben droge worst en kaas meegenomen, dit werd door Nova uitgedeeld op een mooi bord met een molen erop.

(als de schaal bij ons langs kwam, dan mochten wij 2 stukjes pakken.....)

LEKKER, die vette worst en kaas.

We hadden het niet gemist ofzo, maar het gaat er heerlijk in.

(zelfs na de uitgebreidde rijsttafel, die we met elkaar verorbert hebben)

vandaag hebben André, Jan en Inge een ATB-fiets gehuurd.

Lekker om de worst weer van de heupen te fietsen.

Hierna weer wat zwemmen en ook tafeltennissen.

Genoeg beweging gehad vandaag.

Dus de Bintang glijdt er weer lekker in.......

1. Martin:
    28 februari 2011
    Na een reis binnen eigen land, helemaal naar Gramsbergen, is het tijd om weer even bij jullie te lezen hoe het reizen verloopt.
    Ook maar even op de site van Sebas zijn ouders gekeken. Wat een heftige toestand zeg! In zo'n klein dorp is dat natuurlijk verschrikkelijk, ons kent ons. Hopelijk kunnen jullie morgen ondanks alles toch een mooie bruiloft hebben.
    Sebas zijn pa komt me trouwens wel bekend voor, volgens mij heeft hij bij GGZ in Beilen gewerkt!?
    Feliciteer Sebas en Novo maar van ons en doe de groeten aan de familie daar. Mooie dag gewenst, wij drinken op Laaghalerveen wel even een borrel ter gelegenheid van alle feestelijkheden!
  2. Inge:
    1 maart 2011
    Hoi Sabine,

Klopt helemaal hoor, Bas Ploeg heeft ook bij het GGZ gewerkt. Hij is nu overigens vrijwilliger op de buurtbus in Hijken/Oranje/Beilen....
  3. roy:
    3 maart 2011
    Ha Jan en Inge,
    Zo te lezen en te zien hebben jullie het nog goed naar de zin! Ik ben net weer een weekje terug en meteen al flink verkouden geworden! Het is weer vreemd om in de kou te zitten. Was wel te grappig dat we elkaar nog tegenkwamen in Bangkok. Ik heb ook besloten dat het nog maar niet afgelopen is met vakantie dus ik ga nog maar even een weekje snowboarden in Frankrijk. Daarna komt evi terug dus die ga ik ook nog maar even opzoeken.
    Ik hoop dat jullie daar nog een mooie tijd hebben en ik zal de verhalen blijven volgen...