How are you tomorrow?

18 mei 2011 - Railay, Thailand

De algemene kreet op Railay is: How are you Tomorrow?

Er zijn by the way ook T-shirts te koop met de tekst:

"Morgen verlaat ik Railay"

Op Railay kun je prima wat tijd spenderen.

Er is een mooi wandelpad door het bos.

Je kunt mooi klimmen en klauteren over én langs de rotsen.

Er is een mooi strand en het water heeft een aangename temperatuur.

De uitzichten zijn geweldig en de zonsondergang is de moeite waard.

Als we van het ene strand naar het andere lopen zien we een bordje "Lagoon"

Dat moet natuurlijk een wandeltripje voor ons worden.

Het is een behoorlijke steile klim, we komen ook af en toe mensen tegen die niet verder willen.

Wij klauteren wél door en zien uiteindelijk de Lagoon ver beneden ons.

Dit betekend dezelfde afstand ook weer dalend afleggen.

Deze afdaling is echter nog steiler dan de klim. Na wat zweet verloren te hebben en wat  schaafplekken opgelopen te hebben arriveren we aan het water. WAUW!!!!

We zijn de enigen en hebben de lagoon voor ons zelf. Met een diameter van zo'n geschatten 50 meter zwemmen we rond in een "gat" in de grote bergklont. Omhoog kijkend naar de lucht, langs de grote vertikale rotswanden voelen we ons wel erg klein.

Errug mooi en ook veel echo, als je vraagt hoe de koning van Wezel heet.

(Oehoi schreeuwen doet het ook altijd goed)

We worden op den duur vergezeld door wat andere toeristen, dus tijd om ons boeltje bij elkaar te rapen en ons op te maken voor de klim (en de daarop volgende afdaling)

Op de één of de andere manier, gaat terug lopen altijd sneller dan de heen weg. dus in een mum van tijd zit deze attractie er voor ons weer op.

Er zijn diverse uitkijkpunten op Railay, deze gaan we natuurlijk ook even aandoen.

Er is ook een uitkijkpunt die je kunt bereiken door eerst dwars door een grot met Stalagmieten en tieten te lopen. (zaklamp hebben we paraat, dus goed voorbereidt)

Hoog boven de rotsen kijken we uit over het strand en het water.

Leuk hoor.

We verdienen na al dat geklauter wel een duik in het water.

We hangen wat op het strand, Jan laat zich nog een lekkere Oliemassage aanmeten en we hebben zowaar het gevoel dat we op vakantie zijn.....(ken je dat gevoel?)

Een Kayak is ook al weer gevonden en we peddelen een halve dag langs de grillige kustlijn.

We zitten redelijk dicht bij het overtoeristische Ko Pi Pi.

Hier schijnt het geweldig duiken en snorkelen te zijn.

We hebben geen zin om tussen al de winkelende toeristen te moeten verkeren, we willen er niet overnachten tussen het disco gebonk en de Coctailzuipers.

We gaan met een dagtripje op een speedboat naar Ko Pi Pi, om hier wat te snorkelen en wat mooie stranden en Baaien aan te doen.

We komen op plekken waar de film "The Beach" is opgenomen, Het zal wel, deze hebben we uiteraard niet gezien. Maar de witte stranden het heldere water en geweldige uitzichten op de rotsformaties, zijn er niet minder mooi om.

Deze dag is ook weer geslaagd.

We genieten op het strand in de zeebries van de ondergaande zon.

tegen 18:00 uur is het muggentijd als je niet aan het strand bent, wordt je vanaf 18:00 uur tot 6:00 uur lek geprikt door de muskito's.

vervelende krengen zijn het. we hebben er al heel veel DEET doorgejast.

(Eshter, Ageeth, Netty en Bas, nog bedankt voor het achterlaten, en pa en ma voor het afgeven)

Er zijn overigens ook veel vuurvliegjes, deze compenseren toch wel deels de ellende van de muskito's.

Waar wij zitten op Railay is overdag geen electriciteit.

Vanaf 18:00 uur start men het aggregaat, deze draait tot de volgende dag 6 uur 's morgens.

To be continued.......