Zee......

19 januari 2011 - Kep, Cambodja

Vanaf Phnom Penh zijn we verder afgezakt naar het zuiden.

Rabbit eiland is de bestemming.

Er hangt hier een relaxte sfeer,

Je kunt hier bamboe-bungalowtjes huren.

Als je in de hutjes ligt,

hoor je de wind waaien, de hagenissen kruipen en de gekko's krijzen.

Als je een bungalow dicht bij zee hebt, hoor je de golven tegen het strand aan rollen.

Hier kun je heerlijk op slapen....

Er zijn een aantal barretjes/Restaurantjes in een basic uitvoering.

Lekker op het strand, met een zeiltje er boven, om de zon wat tegen te houden.

3 genaratoren zorgen voor het stroom, dat 's avonds gebruikt wordt om het e.e.a. aan licht te creeëren. Als we als laatsten van een barretje naar onze slaapplek lopen, slaan de generatoren af en is het pikke-donker. Ze hadden ook even 10 minuten langer kunnen wachten, maar goed....

We lezen later, dat de stroom hier enorm duur is,

In Australië werkt men 18 seconden voor 1 kWh.

Een Cambodjaan moet hier 1:30 uur voor werken......

dat verklaart ook dat ze geen stroom verspillen.

Er hangen diverse hangmatten tussen de (palm)bomen.

er staan wat ligstoelen en er staan wat soort van tafels, waarop je ook lekker kunt liggen.

dit is een klein eilandje, we hebben het rondgelopen in ongeveer 2 uurtjes.

Aan één kant van het eiland heb je het strand, met de restaurantjes.

verderop zijn een aantal vissershuisjes, waar men nog zeer primitief leeft.

Kinderen die hier wonen gaan volgens mij ook niet naar school.

Het eiland ligt op ongeveer 30 minuten varen van de kust.

Het is de golf van Thailand, dus open zee.

de bootjes die ze gebruiken om je naar het eiland te brengen,

zijn lekker gammel en daardoor maakt het de overtocht met een beetje wind erbij wel erg spannend.

maar we hebben het met droge voeten weer kunnen redden...

Midden op het eiland is een heuvel, waar de Kmer Rouge een bunker hebben geplaats.

Op het dak van de bunker is een uitzicht over het eiland en de kustplaats Kep.

We hebben hier veel (roof)vogels gezien en nog meer gehoord.

Na de afdaling vanaf de heuvel, duiken we weer in de zee,

hangen wat rond en lezen verder in onze boekjes.........

1. Albertje Tigelaar:
    21 januari 2011
    Dit klinkt nou helemaal niet verkeerd, ha, ha !!! Genieten geblazen als ik dit zo lees !
  2. Jeroen Starrenburg:
    hey hallo. Erg verrassend dat jullie als laatsten uit de kroeg komen hahahahaha. klinkt als een vakantieoord lol. groetjes Jeroen
  3. Janet jongbloed:
    21 januari 2011
    Hallo reizigers, ik zit in de ziektewet en kom er nu eindelijk es aan toe om jullie geweldige verhalen/foto's en verdere informatie te lezen. Het is echt TE GEK!!!! En ik blijf maar kijken want er staat al zoveel op! Het is even alsof ik zelf weer op reis ben in Azië. Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien zeg en volgens mij genieten jullie er volop van dus houden zo. Nog heel veel plezier de komende tijd en groetjes uit de v. Echtenstraat, Janet.
  4. Martin:
    5 februari 2011
    Tjonge vinden jullie dit nou leuk Er lijkt mij allemaal geen zak aan Nee laat mij maar lekker werken in de stront,de regen,storm en kou Da's pas lol evenzogoed groetjes van mij (en ook van de jongens)
  5. Willy:
    6 februari 2011
    He die Inge en Jan,
    Jemig wat doen jullie daar allemaal. Kunnen jullie goed zeg kippen de strot af snijden, brrrrr. Maar goed als je daar bent is het allemaal anders weten we uit ervaring. Is je been weer helemaal genezen Inge of loop je nog krakkemikkerig. Jullie filmjes zijn super, van genoten. Lekker warm daar, het weer is hier K. Geniet er lekker van, zal jullie zeker nog volgen en anders hoor ik de griezel verhalen wel van Sabine. He pas goed op jezelf, doe geen domme dingen, ha, ha. Groeten uit een windy, somber Assen. Willy