Bolaven Plateau

30 december 2010 - Pakse, Laos

Op dit plateau is het hoofdgewas: KOFFIE-plant.

Het zal het ideale klimaat wel zijn, om de lekkere koffie te verbouwen.

We huren in Pakse een scooter. We rijden valsplat het plateau op.

geen spectaculaire weg.

na 40 kilometer zitten we al aardig hoog en zijn er links en rechts van de weg al weer verschillende watervallen te bewonderen. De ene mooi, de andere minder mooi. Jan durft het aan om nog even een frisse duik te nemen, Inge blijft wel lekker op het drogen......

We gaan op het plateau overnachten in een zeer eenvoudige bamboe hut.

Het is een twee onder een kap, of een half - vrijstaande hoe ze het in de makelarij ook wel noemen.

Het scheidingswandje is natuurlijk ook van bamboe, dus best wel gehorig. Onze buurman zit te bellen, Hij en zelfs zijn vriendinnetje aan de andere kant van de lijn  kunnen we woordelijk volgen, als we de taal machig zijn tenmiste.

Duzzzzz, lekker slapen op een keiharde bamboe bodem.

Na een lekker ontbijtje (Banquette met ei, .... Ja de Franzosen zijn hier geweest)

tuffen we verder op het plateau.

We zien katoenplanten, bananeplantages, watervallen, veel stof en volle scooters.

We hebben van een toerist begrepen dat we naar mr. Hook moesten gaan, hij kan ons het e.e.a. vertellen over een volk wat hier al jaren leeft.

dus Mr. Hook opzoeken.

We ontmoeten hem in zijn dorp. Hij verteld ons van alles over het dagelijkse leven van deze bevolking.

Weer heel wat anders dan andere volkeren die we hebben gezien.

Kinderen van 3 roken hier als een ketter. Heel normaal......

1. Jannie Wichers:
    31 december 2010
    Hoi Jan en Inge,

Koos en ik wensen jullie een heel fijn reisjaar in 2011 en een gezond en gelukkig jaar.
  2. Albertje Tigelaar:
    31 december 2010
    Heel veel reisplezier toegewenst, ook in het nieuwe jaar ! Groetjes van ons.
  3. Rene en Gea:
    1 januari 2011
    Heel veel geluk en gezondheid gewenst voor 2011 !!

Groeten Fam. Broekman.
  4. Sebastiaan:
    Jan en Inge.
    Gea en ik willen jullie een goed en gezond 2011 wensen en boven al een goed en een gezonde terug komst in Nederland met mooie en goede herinneringen van jullie lang overwogen reis.

Groeten
    Sebastiaan en Gea
  5. De Kroezjes:
    1 januari 2011
    Hey daar, vanuit een mistig en knallend beilen een gezond en goed 2011. En Inge alvast een leuke verjaardag met de locals.
    Knuf van de Kroezjes
  6. gerrit & joke:
    hallo Jan en Inge
    van ons natuurlijk ook de beste wensen voor 2011.
    wat zijn jullie met een bijzondere reis bezig het is steeds weer leuk om de verhalen te lezen en de foto's en video's te kijken.
    ga zo daar zou ik zeggen. groeten Joke en Gerrit
  7. ron: