Doorreis

10 februari 2011 - Georgetown, Maleisië

Het visum van Cambodja is ten einde,

dus weg uit dit land, om een boete te voorkomen.

we gaan in een bus naar de grens met Thailand.

Stempeltjes gehaald en in een mini-busje naar Bangkok.

We verblijven 3 dagen in het Venetië van Azië.

We zien wat Wats en Boedha geneuzel en 's avonds veel pubs.

We regelen fietsen: Smile-tours.

Er zijn in Bangkok diverse opstapplekken waar je deze fietsen kunt lenen.

We betalen een borg en fietsen door de chaotische stad.

De auto's, tuktuk's en motortjes komen van alle kanten aanrijden en passeren kruizingen,

hetzij door groen, dan wel door rood verkeerslicht.

Het maakt het nog iets lastiger, doordat men hier (officieel) links rijdt.

De fietsen dienen we voor 17:00 uur weer in te leveren.

voor ons is het dan ook zo'n beetje biertijd, dus dat komt mooi uit.

We doen een tourtje door de kanalen en de rivier per longtail boot.

Op de laatste avond in Bangkok, zitten we lekker op een terrasje.

Daar zien we een bekend gezicht. Roy!! Dus maar even een paar versnaperingen met hem gedronken.

We nemen wederom van Roy afscheid en vertrekken richting onze hostel.

Voor 9 februari hebben we een slaaptrein geregeld, die ons in 23 uur tijd naar Butterworth in Maleisë brengt. Jan heeft geluk, hij zit tegenover een Ausraliër, die geen moment, maar dan ook geen moment zijn snater kan houden.

Hij verteld over het algemeen niet interresante dingen, en dat dan zo'n 3x.

Ik zet de MP3-speler op zijn hardst en probeer die gast maar wat te ontwijken,

straks begint hij ook nog tegen mij.

De bankjes worden omgebouwd tot bedjes en we kruipen lekker onder de wol.

prima slapen, ook al ligt het spoor er niet al te vlak bij op sommige plaatsen.

In Butterworth aangekomen, pinnen we een handje vol Maleisische Ringgits,

betalen de ferry naar Penang. We slapen vannacht in George town.

Het is erg benauwd, helemaal wennen, omdat we een etmaal in de airco-trein hebben gezeten..

1. Ben en Tonny:
    10 februari 2011
    Hallo Jan en Inge
    Ja we volgen jullie reis d.m.v. jullie mooie verhalen op de voet.
    Gisteren waren Henk en Elly hier , en we hebben het ....hoe kan het ook anders .... natuurlijk over jullie gehad. Positief hoor ! Lieve luitjes geniet er van groetjes van ons uit Assen . Ben en Tonny
  2. Ben Faas:
    10 februari 2011
    Beste \\\\\inge en jan,bedankt voor de kaart en condoleance voor jose.deze gebaren zijn voor ons een grote steun.verder wensen wij jullie een fijne reis toe,hetgeen wel zo is als wij jullie mails volgen.groetjes van ben en aanhang.
  3. Jeroen Starrenburg:
    Jeetje wat hebben jullie het moeilijk(lees Benauwd)Las Ook het stukje Van Rinus!!!!!Denk dat die het ook benauwd had .Voor de rest de verhalen zijn leuk om te lezen.

groetjes en veel lol maar dat komt wel goe.

Jan hoor dat de biertjes smaken....goed aan de training als je ooit weer komt ,doe ik mee lol haha.zittend beroep duzzzz
  4. Albertje Tigelaar:
    11 februari 2011
    We genieten nog steeds van jullie verhalen. Saaie dagen zitten er niet tussen zo te zien. Heb veel plezier met elkaar en we drinken er hier eentje ( of twee ) op jullie ! Groeten uit Hoogeveen.

Bert en Albertje Tigelaar
  5. Edi:
    15 februari 2011
    Welcome to Banda Aceh My friend :))