Krijg het heen en weer

6 mei 2011 - Krabi, Thailand

Nou, van Thailand, naar Maleisië en weer terug naar Thailand.

Maar nu in het bezit van een Visum voor 60 dagen.

Het kost even wat tijd, aangezien we deze in overvloed hebben is dit geen probleem.

In Penang hebben we een brommer gehuurd en of we er pattent op hebben,

krijgen we wederom een lekke band.

Jan weet de Honda 110 cc gelukkig in bedwang te houden.

We bellen met het verhuurbedrijf en deze regelt wel iets.

In 10 minuutjes komt er een brommertje aanrijden; de Maleisische ANWB voor brommers.

Het blijkt dat er een beste scheur in de binnenband zit, er wordt dus een nieuwe geplaatst.

in 20 minuutjes tijd zijn we 16 Ringgit lichter (ongeveer 4 Euro)

's avonds willen we lekker eten dus lopen we richting Little India.

We passeren een Hindu-tempel en we worden gewenkt om een kijkje binnen te nemen.

Beide krijgen we een stip met as op ons voorhoofd gedrukt. We bekijken de tempel.

Heel wat anders dan de Boedha tempels.Een Boedha tempel is voornamelijk, geel/oranje en goud.

Een Hindu tempels is een en al kleur met veel afbeeldingen van mensen en beesten met meerdere armen.

Omdat Penang hartstikke druk is, hebben we het wel gezien.

Ons visum is in ons paspoort geplakt, dus weg hier.

We stappen op een Speedboat, die ons in 3 uur tijd naar het Maleisische eiland Langkawi brengt.

De zee is behoorlijk wild en we klappen over de golven in een behoorlijk tempo in noordelijke richting.

Jan en Ik hebben totaal geen last van, dat onze maag raar gaat doen, maar ongeveer 40% van de passasiers hebben hier wel problemen mee.

Links en rechts hangen plastic-zakjes.

Deze worden dan ook veelvuldig gebruikt om de maaginhoud er in te deponeren.

Het werkt bij ons alleen maar op de lach spieren, als je eerst wat geritsel van een zakje hoort en daarna de rest........

Langkawi is een groot eiland, met daar om heen allemaal kleine eilandjes.

Op een Maleisisch brommertje zoeken we een slaapplek.

Wat een drama ding zeg. De spiegels zijn zo klein, dat je niet achter je kunt kijken, maar wel je eigen schouders kunt zien. Het gas gaat heel zwaar. De remmerij is niet helemaal ok, als je maar even de rem beroerd, dan blokkeerd de boel. Ergonomisch is het helemaal een drama. Het zit voor geen meter. Maar toch hij brengt ons wel waar we willen zijn met zijn 150 cc.

We rijden richting Cable-car. dit is een gondel die ons naar ongeveer 750 meter hoogte brengt.

aangezien het bewolkt is moeten we even wachten op het mooie uitzicht. maar dit duurt maar even, doordat het behoorlijk waait, waaien de wolken wel weg.

Mooie ver-gezichten met eilandjes en een goed uitzicht over Langkawi.

Hier is een brug gespannen, naar een andere heuveltop. Vanhieruit heb je weer een ander mooi uitzicht.

We rijden de Mount Raya op, onderweg zien we veel aapjes, Varanen een grote neushoornvogel, eekhoorns en horen heel veel krekels. Het is een mooie tocht, met geweldige uitzichten met zijn diepe dalen en overzicht over zee.

Langkawi is best populair blijkt, er zijn veel toeristen, zowel Westerse, als "eigen volk"

Wat een contrast, om de westerse badgasten naast de boerka's op het zelfde strand te zien.

We vragen ons af, hoe die vrouwen dat toch doen als ze bijvoorbeeld een ijsje willen eten.

met zo'n lapje voor hun mond. En wat voor vakantiekiekjes zullen ze hebben? beetje eentonig lijkt ons. En wat zullen die vrouwen een tijd over hebben, winkelen zullen ze wel niet doen, dat getrek in de kleding rekken is niet aan de orde.

En pakt misschien een moslim man de verkeerde boerka bij de hand, ze lijken allemaal zo op elkaar.

Tja, dat zijn vragen die ons zoal bezig houden.

Langkawi valt ons wat tegen. Het water is niet mooi helder en het is behoorlijk druk.

(waterscooters, bananen, parachuttes, ligstoelen, restaurantjes, barretjes, jengelende kinderen....)

Dus op naar THAILAND.

Met een speedboat gaan we in anderhalf uur naar Satun in Thailand.

Een bus brengt ons naar Krabi.

Er is een avondmarkt met veel eetstalletjes en een podium waarop wat gedanst wordt in Traditionele Thaise klederdracht.

Omdat Selina en Patrick vandaag zijn getrouwd, nemen we wat Chang biertjes.

(de rekening sturen we wel op.....)

Gefeliciteerd!!!

1. Jeanet en Jelmer:
    7 mei 2011
    Ha Jan en Inge,

Jullie reizen weer heel wat af. Grappig dat jullie je afvragen hoe vrouwen in burka eten. Wij hebben in Sri Lanka gezien hoe dat gaat. Waarschijnlijk dragen ze een niqaab dan hebben ze een doek over neus en mond. Dat kun je wat omhoog doen en dan schuif je het eten er zo onderdoor je mond in. Winkelen daar hebben ze het denk ik drukker mee dan jullie denken. De meeste vrouwen uit de Golfstaten en Saudi Arabië dragen vaak hele dure merkkleding onder hun sluier. Toch verrassend of niet.
    Hier is het heerlijk zomers 26/27 graden dus we genieten volop. Verder gaat hier alles prima, nieuwe kozijnen en ramen zitten erin, met een andere onder verdeling het huis heeft daardoor helemaal een andere uitstraling. Groet Jelmer en Jeanet
  2. Jeanet en Jelmer:
    7 mei 2011
    P.S. Wij vinden dat de kopjes van jullie blog steeds creatiever worden en vooral ook grappiger/meliger. Ciao.
  3. Jeroen Starrenburg:
    8 mei 2011
    Heuuuyyy daar. Het is hier nu ook tropisch haha 28 graden Pfff. De avonturen blijven komen lees ik. Vooral dat kleine stukje over de comfortable motor met herkenbaar zicht in de spiegels haha. Lijkt mij wel wat haal je daar de kick uit ipv hard blazen. Ben je toch actief bezig.Ik krijg nieuwe remblokjes op de duc dus de remmerij zit goed met hemelvaart. Wat doet een overnachting met ontbijt bij jullie?? Wij(Ron,Sebas,Simon,Michel en ik) gaan in iedergeval genieten in Duitsland. Tot later groet Jeroen en Karen
  4. Ben en Tonny:
    8 mei 2011
    Zo , ook even een reactie uit het (sup)tropische Assen.
    Nog steeds genieten we van jullie mooie verhalen , en natuurlijk ben ik (Ben) ook een beetje jaloers op jullie mooie reis . Geniet er van !! Hier is alles o.k .
    We blijven jullie volgen hoor . Groetjes Ben en Tonny
  5. Selina:
    Hey Jan en Inge,
    Bedankt voor jullie super leuke kado!En wat tof dat jullie aan de foto's mee hebben gewerkt en wat zijn jullie bruin!!We kunnen hier terug kijken op een super mooie dag,het weer kon niet beter!!En we hebben maar ja tegen elkaar gezegd....
    We hebben lekker nog op het teras kunnen zitten.
    Fotos volgen,ik ga eerst weer een poging doen te slapen,moet morgen weer aan het werk!
    Groetjes Familie Bleijs!
  6. Inge:
    9 mei 2011
    Hoi Jeroen,
    ik durf te wedden, dat jullie in Duitsland ietsje meer kwijt zijn.
    We betalen voor een overnachting hier in Thailand zo'n 300 Baht en een ontbijtje met z'n tweeën zo'n 100 Baht. Mag jij uitrekenen wat dat in Euries is....
    (je begrijpt dat we nog wel even willen blijven in Thailand)
  7. Martin:
    9 mei 2011
    Thijs vraagt of jullie weer terugkomen..... hij vindt dat jullie nu wel lang genoeg weg zijn geweest!
    Tja, wat zeg je dan he? dat ik het niet weet.... oh, nou ja en hij ging weer verder spelen!
    De vakantie hier zit er weer op, wij moeten gewoon weer naar school/werk. Zaterdag begint mijn opleiding! Heel veel zin in.
    Janita is op Laaghalerveen.erg gezellig, als vanouds!
  8. Inge:
    10 mei 2011
    Hoi,
    Niels, Mare, Lars, Tara, Cindy, Thijs, Jeroen, Lorenz en Tessa.

Helaas moeten we jullie meedelen, dat we nog lang niet van plan zijn om terug naar Nederland te komen.
    Het bevalt ons hier namelijk nog prima.

Het streelt onze ego wel, om af en toe te lezen dat jullie ons nog niet vergeten zijn.
    We komen heus nog wel eens weer.....
  9. Truus:
    11 mei 2011
    Yippieeeeee, we hebben regen gehad (een beetie, maor ik ben bliede)...
    Ben het helemaal eens met Jeroen, de kopjes worden steeds meliger, haha.
    Groetjes!
  10. ronald:
    13 mei 2011
    Inge en Jan ??? wie zijn dat ook al weer??
  11. Martin:
    14 mei 2011
    Hé Jan en Inge heb even de achterstand weggelezen (De kipjes waren er nog kun je nagaan)Leuk dat jullie het nog steeds zo naar jullie zin hebben Wij kijken ondertussen naar het eurovisiesongfestifal.
    echt FAN-TAS-TISCH Ik begin gewoon aan mijn geaardheid te twijfelen ANYWAY viel spass en tot horens
  12. jan en inge:
    17 mei 2011
    Hoi Jan en Inge,
    eea weer eens bijgelezen en blijkbaar bevalt het reizen jullie uitstekend. Begrijp ik goed.
    Straks wil je niet meer anders!
    Hiet gaat alles zo z'n gangetje. Binnenkort weer een reisje naar Guatemala (Antigua, centrum van de Maya cultuur in G.) Betere kaas en meer diversiteit.
    Het is dicht bij Copan (Honduras) waar ik vorig jaar ben geweest. Ook zit er iets aan te komen in de Balkan.
    Binnenkort moet ik naar Zuidwolde en ben van plan even bij fam Lindemulder (B&B?) langs te gaan.
    Ik wens jullie nog veel reisplezier en tot ziens.
    O ja, in de herfst wil ik naar Z. Afrika.
    Beroerd leven hebben we! Groeten, Rinus.
  13. Jeanet en Jelmer:
    20 mei 2011
    Zeg Jan en Inge, de titel van jullie laatste blog betekent toch niet dat wij lezers met z'n allen het heen en weer kunnen krijgen we hebben al 2 weken niets gehoord ;)
    Sinds vanmiddag met zwangerschapsverlof, lekker genieten. Verder alles goed.

Groetjes Jelmer en Jeanet