We zijn er.....

17 november 2010 - Si Racha, Thailand

Jaaaaaaa, we zitten in Thailand!!!!!!!!

Allereerst

* Arjan bedankt voor het brengen naar Schiphol.

* Henk en Marie bedankt voor jullie presentje,

deze bungelt nu aan onze tas, naast de klompjes en de gelukspoppetjes.

We hebben een voorspoedige reis gehad.

(wel een uurtje vertraging op Schiphol)

maandagavond tegen 19:00 uur (plaatselijke tijd) kwamen we in ons eerste hotel.

We hebben een busje, tuk-tuk, boot en de benewagen gebruikt,

om vanaf het vliegveld bij ons hotel te komen.

Ons hotel, staat op het eilandje Sichang (voor de kust van Sri Racha).

We zitten op een mooie plek, uitzicht op zee en totaal niet druk.

16 november 2010

Omeletje als ontbijt, daarna scootertje gehuurd.

We knorren met ons scootertje het hele eiland over.

's Middags lekker relaxen op het strand in een lekkere strandstoel.

Het water is heerlijk, zelfs Jan blijft langer dan 5 minuten in het water.

We hebben beide nog wat last van een jet-lag, we slapen veel.

We willen 's avonds nog wat gaan eten in het dorp, daar aangekomen, begint het te hozen.

Iedereen met een stalletje eten, breekt de boel op en vertrekt naar huis.

We zien een vonkenregen in de electriciteitsmast, met als gevolg, alles donker.

Nu is het ook lastig om wat eten te scoren, tegen over een hotel (waarschijnlijk met aggregaat)

is een stalletje waar nog licht brand, daar hebben we dan ook wat kippespul gegeten.

Aangezien er door de stroomstoring niets te beleven valt, gaan we maar richting hotel.

Onderweg komen we (zunnige knieperts) zonder benzine te staan, dat is binnen 5 minuten opgelost door een aardige Thai, die ons een liter benzine haalt.

We gaan lekker op het strand zitten, om naar de bliksem te kijken,

echter hier vallen onze ogen ook dicht, we besluiten maar weer te gaan pitten.

Op de hordeur, zien we een huisdier hebben, zie foto (Toos, kijk maar niet...)

17 november 2010

We staan om 6:00 uur op, we gaan naar een tempel toe, met een grote boedha, daar worden we door een monnik naar een grot gestuurd, waar ook een boedha te zien is. Daar loopt weer een monnik, die ons verder de berg op stuurt, om een of ander bouwwerk te gaan bekijken.

We gaan maar weer richting ontbijt, Oliebollen (gelukkig nieuwjaar).

Het eiland is niet zo groot, dus we vertrekken weer. In Sri Racha, zoeken we een hotelletje,

Na twee uur zoeken, tussen tijd nog wat afwaswatersoep gegeten. (wel te pruimen, maar het ziet er niet uit) hebben we een leuk en goedkoop hotelletje gevonden.

Deze staat op palen en hangt boven de zee.

Onze eerste indruk: Vriendelijke mensen (zeer vriendelijk)

ze zijn niet opdringerig. Ze zijn behulpzaam en blijven lachen.

Temparatuur aan de kust zeer aangenaam, niet te vochtig, niet te warm, prima.

zo mag het wel 365 dagen zijn.

1. Inge:
    Heej Sabine,
    Wel geprobeerd vanaf schiphol,
    Zie foto,
    maar de verbinding van KPN was wat traag, en we moesten de gate al opzoeken.
    Excusses voor de late update....
    Ha, Ha
  2. Toos:
    Hee Jan en Inge,
    Wat een leuke foto's, zeg. Het lijkt wel of het land veel kleuriger is dan Nederland. Vond het leuk om jullie even gesproken en gezien te hebben op Skype. Was wel een verrassing, want ik wilde net gaan kijken hoe het allemaal werkt. In die paar dagen dat jullie er nu zijn, heb je dus al weer heel wat gedaan en beleefd.
    Groetjes van ons allemaal
    Toos
  3. Martin:
    17 november 2010
    Mooi dat jullie goed zijn aangekomen.
    Wij hebben ook in jullie geinvesteerd: webcam is aangesloten en skype geinstalleerd.Getest met Rorro en je moe, dus dat gaat goed komen. Jongens vinden het reuze interressant: dag Inge.... neeheee dat is oma (snappen doen ze het dus niet.)
    Veel plezier.... de foto;s maken me toch wel een beetje jaloers, ondanks dat ik deze stap niet zou durven maken!!!!
  4. Arjan:
    17 november 2010
    Geen dank. Graag gedaan zelfs.

Gelukkig is de reis goed verlopen. Veel plezier verder in Thailand, het land van de glimlach.

Groet,
    Arjan & Joke
  5. HENK EN TINEKE:
    Hallo reisigers
    Gelukig goede reis gehad,vast wel vermoeiend ,maar zon zee en blauwe lucht zal jullie goed doen geniet maar lekker. eerste indruk van fotto`s wau.
    groetjes Henk & Tineke
  6. Rudy:
    Hoi Jan en Inge,
    Op de foto's ziet er inderdaad leuk uit. Beter dan hier in ieder geval. Wat een contrast zeg. Daar waar wij ons druk maken over winterbanden, sneeuwhoogten in maart en de hoeveelheden strooizout in de schuur, in het donker opstaan en in het donker weer thuis, dar zitten jullie lekker in de zon (vast lurkend aan een cocktail) en lekker in het water. Mmmm, toch maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor een reisje naar Azie.

In ieder geval is het jullie gegund en wens ik jullie veel plezier. Overigens nog bedankt voor de krat pils, die zal de weg naar dorstige kelen ongetwijfeld vinden. Groeten van Muis en mij vanuit een koud en donker Hoogeveen.

Rudy
  7. Ageeth:
    17 november 2010
    Nou gelukkig zijn jullie goed aangekomen en het ziet allemaal mooi uit hoor,, zaterdag krijgen wij meer te horen, en het ziet er goed uit, dus waarschijnlijk tot over een paar maandjes, maar als ik dit zo zie, mag het morgen ook al zo ver zijn haha
  8. Saskia Kuijer:
    18 november 2010
    hey,wereldreizigers,,,,,
    Ik heb alles even gelezen,en bekeken.Mooi om te lezen dat alles goed gaat,en dat jullie een goede reis hebben gehad.Alleen die korte broeken??!!!!!Dat is wat anders dan hier he.Vandaar dat jullie nu ook weg zijn gegaan natuurlijk.Even overwinteren.
  9. Connie:
    18 november 2010
    Heeee wereldreizigers....

Wat geweldig zeg, die foto's!!! Hoe smaakt het thaise
    bier? Het lijkt me een dorstige omgeving!! Wat een
    gave foto's. Terwijl jullie lekker aan het strand naar de ondergaande zon zitten te kijken met een cocktail, mag ik er lekker weer eens om half 6 uit
    om weer te genieten van het kantoor van de binnenkant en af en toe lekker blauwbekken buiten om
    rillend een sigaretje met collega's te roken. Gelukkig is het weer grandioos!!! lekker met mijn hakken vastzitten 's morgens in de blubber en genieten van de regen, wat we natuurlijk hier niet zo
    veel hebben in Nederland.

heel veel plezier!!!! en wat een leuk huisdier op de
    hordeur, gezellig zeg!!
  10. Ben Faas:
    21 november 2010
    allereerst Inge bedankt voor de kaart.Verder wensen jose en ik jullie een hele fijne vakantie.
  11. Greetje Huisjes:
    24 november 2010
    Hoi Jan en Inge,heb even genoten van jullie verhalen en prachtige foto's. ik krijg de indruk dat julie het geweldig naar de zin hebben.Heel veel plezier verder namens het hele team hier. groet ,greetje